خلبانان ساقط کننده جنگنده روسی بازداشت شدند

خلبانان ساقط کننده جنگنده روسی بازداشت شدند
سه شنبه 29 تير 1395 - 12:11

رسانه های روسیه اعلام کردند، 2 خلبانی که سال 2015 جنگنده روسی را سرنگون کرده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت روسیا الیوم امروز، سه شنبه، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گزارش کرد: نیروهای امنیتی ترکیه دو خلبانی را که جنگنده روسی سو – 24 را سرنگون کرده بودند، بازداشت کردند.
جنگنده سو – 24 روسیه بامداد روز 24 نوامبر 2015 با یک فروند موشک هوا به هوای نیروی هوائی ترکیه منهدم شد و در خاک سوریه سقوط کرد.
اولِگ پِشکوف خلبان جنگنده سو – 24 هنگام فرود آمدن با چتر به ضرب گلوله افراد مسلح در شمال سوریه کشته شد و نیروهای روسی توانستند کمک خلبان را نجات دهند.
دولت ترکیه اعلام کرده بود که جنگنده سو – 24 بدون اجازه وارد حریم هوایی این کشور شده بود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سرنگونی جنگنده سو – 24 را که باعث تیرگی بی سابقه روابط مسکو و آنکارا شد ، " خنجر از پشت حامیان تروریسم " خواند.
در همین حال برخی خبرها نیز حاکی از کشته شدن یکی از عاملان سرنگونی جنگنده روسی است درهمین خصوص خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از ملیح گوکچک شهردار آنکارا خاطرنشان کرد که یکی از دو خلبانی که جنگنده روسی را سرنگون کردند، به علت دست داشتن در کودتای نظامی ترکیه کشته شده است.
گوکچک در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که یکی از دو خلبانی که جنگنده روسی را سرنگون کرده بودند، عضو جنبش "خدمت" وابسته به فتح الله گولن بود .
سایت های خبری ترکیه نیز اعلام کردند که خلبان مقتول ترکیه یکی از خلبانانی بود که با بالگرد به کاخ ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان در مرمریس حمله کرده بود ولی بالگردش سرنگون و خودش کشته شد.

214-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها