آیا قاتل "کارداشیان پاکستانی" بخشیده می‌شود؟ +عکس

آیا قاتل
سه شنبه 29 تير 1395 - 17:53

بخشیدن قاتل یکی از راههای فرار از مجازات در رابطه با قتل‌های ناموسی در پاکستان است. این درحالی است که یکی از منابع پلیس پنجاب مدعی شده است که پاکستان به خانواده محمد وسیم بلوچ، مردی که خواهرش را خفه کرد، اجازه نمی‌دهد که آن‌ها مانع از اجرای قانون شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از مقام‌های پلیس پنجاب به خبرگزاری رویترز گفته است که دولت این ایالت مانع از این شده است که خانواده محمد وسیم بلوچ او را " ببخشند" و با این کار جلوی مجازات او را بگیرند.
به گفته این مقام پلیس این نوع "بخشش" یکی از راه‌های گریز از قانون است که در بسیاری موارد نمی‌گذارد قاتل به مجازات برسد. او همچنین تاکید کرده است که دستوری نظیر آنچه مقام‌های دولت داده‌اند، به ندرت صادر می‌شود.
دویچه وله در همین رابطه گزارش داد که سالانه بیش از ۵۰۰ مورد قتل ناموسی در پاکستان اتفاق می‌افتد. عمده این قتلها "ناموسی" است و به دست افراد خانواده و به بهانه "حفظ آبرو" انجام میشود. و در اکثر این موارد، قاتل به مجازات نمیرسد.
محمد وسیم بلوچ خواهرش قندیل بلوچ، مدل معروف پاکستانی، را به بهانه "دفاع از ناموس" کشته است. او روز شنبه گذشته (۱۶ ژوئیه/ ۲۶ تیر) دستگیر شد و اعتراف کرد که "پس از انتشار ویدئوهای نامناسب خواهرش به ویژه روی فیسبوک او را به دلیل دفاع از ناموس به قتل رسانده است." او از خواهرش "خواسته بود تا مدلینگ و نمایش را کنار بگذارد." به دنبال کشته شدن قندیل بلوچ، پدر او به پلیس شکایت کرد و پسرش محمد وسیم بلوچ را مسئول قتل او دانست.
قندیل بلوچ، به خاطر انتقاد از جامعه مردسالار پاکستان و با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از زندگی‌اش در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسیده بود. وی در کشورش با نام کیم کارداشیان پاکستان شناخته می‌شد.
هنوز روشن نیست که آیا ممانعت دولت پنجاب از مجازات نشدن وسیم بلوچ با استفاده از "بخشش" خانواده، به اصلاحی جدی در قوانین پاکستان منجر میشود یا نه.
نواز شریف، نخست وزیر پاکستان فوریه سال جاری میلادی قول داد که به روند اصلاح این قانون سرعت بخشد، اما تاکنون اصلاح قانونی که به خانواده قاتل اجازه "بخشیدن" او را ندهد، در پارلمان این کشور راه به جایی نبرده است و فعالان حقوق بشر پاکستان می‌گویند که هیچ قدمی در این زمینه برداشته نشده است.

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها