ارتش ترکیه از کودتا آگاه بود!

ارتش ترکیه از کودتا آگاه بود!
سه شنبه 29 تير 1395 - 18:10

ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که چند ساعت قبل از کودتا اطلاعاتی درباره تلاش شماری از نظامیان این ارتش برای کودتا دریافت کرده بود.

به گزارش پایگاه شبکه خبری "العالم" در بیانیه ارتش ترکیه آمده است: ساعت 16 جمعه اطلاعاتی درباره امکان وقوع کودتا دریافت کردیم که به طرف های مهم نظام هشدار داده و دستور آماده باش برای مابله با هر گونه رویداد را صادر نمودیم.
"راشا تودی" به نقل از این بیانیه گزارش داد: اکثر نیروهای ارتش ارتباطی با این کودتای نافرجام نداشتند اما مسئولین آن به شدت مجازات می شوند.
در این بیانیه تأکید شده است که نیروهای مسلح ترکیه کاملا اوضاع این کشور را تحت کنترل دارند.
مجله "نوکتا" ترکیه پیشتر نوشته بود که سازمان اطلاعات ملی ترکیه چند ساعت قبل از کودتا از آن با خبر شده بود و سران ارتش را آگاه کرد.
این مجله افزود: سازمان اطلاعات ترکیه در ساعت 16 جمعه 15 ژوئیه اطلاعاتی درباره تلاش برای کودتا دریافت کرد، ساعت 30/16 "حاکن فیدان" معاون مدیر این سازمان "یاشار گولر" معاون فرمانده نیروهای مسلح ترکیه را در جریان قرار داد.   
نوکتا ادامه داد: "خلوصی آکار" رییس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه در ساعت 30/18 دستور بسته شدن آسمان ترکیه، منع پرواز هواپیماهای جنگی و حرکت نیروها و زره پوش ها را صادر کرد.   

این مجله همچنین نوشت: قرار بود کودتا ساعت 3 صبح روز شنبه 16 ژوئیه 2016 آغاز شود اما ساعت 21 جمعه 15 ژوئیه آغاز شد که این امر به علت لو رفتن کودتا بود. 
206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها