تسلط نیروهای حفتر بر شهرک مقرون در لیبی

تسلط نیروهای حفتر بر شهرک مقرون در لیبی
سه شنبه 29 تير 1395 - 20:00

فرماندۀ اتاق عملیات أجدابیا تاکید کرد: نیروهای ارتش لیبی به شهرک مقرون واقع در 70 کیلومتری غرب بنغازی وارد شده و بر آن تسلط یافته اند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم به نقل از روسیا الیوم، سرهنگ فوزی منصوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ارتش لیبی باقیمانده نیروهای موسوم به گردان های دفاع از بنغازی در دو منطقه الجلیدایه و سیدی عبدالعاطی واقع در 60 کیلومتری شرق شهر أجدابیا را به محاصره خود درآورده است.
وی افزود: ارتش با گام های ثابت به سمت مراکز گروه های تروریست پیش می رود. نیروهای ارتش شماری از زره پوش ها و تانک ها و انبارهای مهمات در منطقه أجلیدایه را منهدم کردند.
این مقام لیبیایی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش شماری از عناصر موسوم به گردان های دفاع از بنغازی را در محور شرق شهرک مقرون را بازداشت کردند.
شایان ذکر است نیروهای وابسته به مجلس نمایندگان در طبرق به فرماندهی سپهبد خلیفه حفتر بیش از دو سال است که در بنغازی با تشکیلات نظامی موسوم به تندرو مشغول نبرد هستند و هم اکنون آنها را در آخرین پایگاه شان در این شهر در محاصره قرار داده اند.
کمیته عالی فتوا وابسته به دولت طبرق چندی پیش خواستار نبرد با این گروه وابسته به صادق الغریانی مفتی طرابلس و رویارویی با آن به هر شکل ممکن شد و آن را یک گروه منحرف دانست.
209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها