دلیل ناکامی یورش آل خلیفه به تحصن کنندگان+فیلم

چهارشنبه 30 تير 1395 - 22:52

بحرین ـ منطقه الدراز(العالم) – مردم انقلابی بحرین با وجود سرکوبگری های آل خلیفه در اعتراض به سلب تابعیت آیت الله عسیی قاسم، برای سی امین روز متوالی مقابل خانه این عالم بزرگ در منطقه الدراز در غرب منامه تحصن کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم انقلابی بحرین در اعتراض به سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم برای سی امین روز متوالی مقابله خانه وی تحصن کردند این درحالی است که مزدوران و شبه نظامیان آل خلیفه به تحصن کنندگان یورش بردند اما مردم انقلابی در پی دعوت علما برای حضور گسترده در میدان تحصن در منطقه الدراز، مزدوران آل خلیفه را وادار به عقب‌نشینی کردند.

علمای بحرین در پیامی به مردم بر ضرورت حضور گسترده و مستمر در اطراف منزل آیت الله عیسی قاسم تأکید کردند تا از این راه مانع یورش نیروهای آل خلیفه به تحصن کنندگان شوند.

هزاران شهروند بحرینی در اقدامی که بیانگر میزان آمادگی آنها برای جانفشانی در راه دین و عقیده و دفاع از عالی ترین مرجع دینی بحرین است، به همراه علمای کفن‌پوش بحرینی، مقابل خانه آیت الله عیسی قاسم در منطقه الدراز تحصن کردند و به حکومت آل خلیفه درباره پیامدهای تعرض به تحصن کنندگان مردمی هشدار دادند.

"مجید مشعل" رئیس شورای علمایی بحرین، در جمع تحصن کنندگان بحرینی به حکومت ظالم آل خلیفه که سلاح خود را به سوی مردمی بی دفاع نشانه گرفته است هشدار داد.

بر اساس این گزارش، مردم انقلابی بحرین شبانه روز اطراف خانه آیت الله عیسی قاسم در منطقه الدراز را احاطه کرده و تاکید می کنند که تا عقب نشینی حکومت آل خلیفه از تصمیم خود در سلب تابعیت رهبری معنوی شان و پایان دادن به ظلم و ستم این رژیم در حق شیعیان به تحصن خود ادامه می دهند.

تحصن کنندگان تاکید کردند که هدف آل خلیفه از این اقدامات از میان برداشتن شیعیان است و بیش از 200 روحانی و عالم دینی با علمای بزرگ بحرین از جمله شیخ عیسی قاسم در این خصوص همنوا شده اند و ضمن هشدار به حکومت بحرین، از ال خلیفه خواسته اند که از اقدامات فرقه گرایانه دست بردارد.

انجمن حقوق بشر بحرین تصمیم حکومت آل خلیفه برای محاکمه آیت الله عیسی قاسم، انحلال جمیعیت وفاق اسلامی بحرین، افزایش محدودیت های آزادی دینی و.. را تلاش برای از میان برداشتن رکن اصلی جامعه بحرین توصیف کرد و حمد بن عیسی آل خلیفه (شاه بحرین) را مسئول مستقیم این تحولات خطرناک در بحرین توصیف کرد.

این انجمن، حکومت آل خلیفه را به تلاش برای تثبیت ظلم و ستم فرقه ای متهم کرد و جامعه بین الملل را مسئول دفاع از اصول حقوق بشر در بحرین بویژه بعد از محدودیت شدید آزادی های دینی در این کشور، دانست.

213 ـ 211

پربیننده ترین خبرها