بازداشت 112 نفراز اعضای دادگاه قانون اساسی ترکیه

بازداشت 112 نفراز اعضای دادگاه قانون اساسی ترکیه
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 07:51

در ادامه اقدامات دولت ترکیه علیه کودتاچیان، 112 نفر از اعضای دادگاه قانون اساسی ترکیه بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی ترکیه این بازداشت ها را در ادامه مقابله با کودتای نافرجام آنچه که آن را گروه تروریستی فتح الله گولن نامید، عنوان کرد.

براساس این گزارش 112 نفر از اعضای دادگاه قانون اساسی ترکیه از جمله برخی از اعضای شورای عالی قضات دادگاه و دادسرا، رئیس دادگاه نهم جرائم، و نایب رئیس اسبق شورای عالی قضات دادگاه و دادسرا بازداشت شدند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد که مظنونان به اتهام عضویت در گروه مسلح و طرفداری قوه قضایی فتح الله گولن موسوم به «تشکیلات دولت موازی» و مشارکت در اقدامات این گروه بازجویی شدند.

دادستانی کل آنکارا در ادامه رسیدگی به عوامل شرکت در کودتای نافرجام حکم بازداشت 112 قاضی و دادستان از جمله آلپ ارسلان آلتان و اردال ترجان از اعضای دادگاه قانون اساسی، محمد شن، احمد بربراوغلو، مصطفی کمال اوزچلیک، شعبان اشیک، از اعضای شورای عالی قضات دادگاه و دادسرا، اکرم ارطغرل رئیس دادگاه نهم جرائم، احمد همسیجی معاون رئیس اسبق شورای عالی قضات دادگاه و دادسرا را صادر کرد.

دادستان در ابتدا حکم دستگیری 113 نفر را صادر کرده بود، اما یک نفر از آنها به دلیل بیماری آسم شدید به دستور مسئولین قضایی آزاد شده است.

بنابر این گزارش اکرم ارطغرل رئیس دادگاه نهم جرائم و مصطفی کوکچام٬ دبیر کل دادگاه اداری که حکم جاسوسی نظامی را صادر کرده بودند٬ نیز دستگیر شدند. 

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها