اعتراض لیبی به حضور نظامی فرانسه در این کشور

اعتراض لیبی به حضور نظامی فرانسه در این کشور
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 09:04

دولت وفاق ملی لیبی، حضور فرانسه در خاک این کشور را محکوم و اعلام کرد که این اقدام پاریس نقض حاکمیت طرابلس است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع فرانسه دیروز (چهارشنبه 30 تیرماه 20 ژوییه) از کشته شدن سه نفر از سربازان این کشور در لیبی خبر داد. همچنین صدها لیبیایی با شرکت در راهپیمایی اعتراض آمیز در چند شهر این کشور، حضور نظامی فرانسه را در خاک کشورشان – که از سال 2011 درگیر جنگ با گروه تروریستی داعش است – محکوم کردند.
چند ساعت پس از آنکه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، خبر کشته شدن سه سرباز فرانسوی در حین عملیات شناسایی در لیبی را اعلام کرد، چند شهر لیبی از جمله طرابلس، پایتخت، مصراته واقع در 200 کیلومتری شرق طرابلس و چند شهر دیگر، شاهد راهپیمایی اعتراض آمیز علیه حضور نظامی فرانسه در این کشور بود.
از زمان براندازی حکومت معمر قذافی در سال 2011، این اولین باری است که پاریس رسما به حضور نظامیان خود در لیبی اذعان می کند.
در طرابلس صدها شهروند لیبیایی در میدان "الشهدا" گرد هم آمده و پلاکاردهایی را در اعتراض به حضور نظامی فرانسه برافراشتند، روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: "اولاند، دست از سر لیبی بردار".
شرکت کنندگان در این راهپیمایی، پرچم فرانسه را آتش زدند و علیه پاریس و دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس که از حمایت ابرقدرت ها از جمله فرانسه برخوردار است، شعار دادند.
دولت وفاق ملی، تاکنون هیچ واکنشی در برابر این اقدام نشان نداده است.
در مصراته نیز معترضان، علیه حضور نظامی فرانسه در کشورشان شعار دادند.
شبکه ماهواره ای "النبأ" لیبی با پخش قسمت هایی از این راهپیمایی گزارش داد، راهپیمایی های مشابهی در چند شهر دیگر لیبی از جمله "الزاویه" (در 45 کیلومتری غرب طرابلس)، صورت گرفته است.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها