دور شدن ترکیه از آرزوی عضویت در اتحادیه اروپا

دور شدن ترکیه از آرزوی عضویت در اتحادیه اروپا
پنج‌شنبه 31 تير 1395 - 10:45

پس از کودتای نافرجام اخیر، ترکیه از آرزوی عضویت در اتحادیه اروپا بیش از پیش دور شده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه گاردین چاپ انگلیس روز پنجشنبه در گزارشی به قلم جنیفر رانکین نوشت: پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا دوردست تر شده است.
گاردین افزود: صحنه حرکت تانک ها در خیابان ها ، حمله مسلحانه به پارلمان ، پرواز بالگردها بر فراز تنگه بسفر و کودتای نافرجام هفته گذشته ترکیه بیانگر سست بودن پایه های دمکراسی در این کشور است.
این روزنامه انگلیسی اعلام کرد: رویدادهای پس از کودتای نافرجام نشان داد که ترکیه چقدر از آرزوی عضویت در اتحادیه اروپا دور شده است .
گاردین ترکیه را عامل دورتر شدن ترکیه از آرزوی عضویت در اتحادیه اروپا دانست و نوشت: اردوغان ترکیه را از پیوستن به اتحادیه اروپا دور کرده است و روابط این دو طرف پیچیده تر از گذشته شده است.
ترکیه از یک دهه پیش مذاکراتی را با اتحادیه اروپا برای پیوستن به این اتحادیه آغاز کرده است .
ترکیه برای عضویت در اتحادیه اروپا سال 2004 مجازات اعدام را لغو کرد ولی پس از کودتای نافرجام اخیر اردوغان از آمادگی خود برای اعمال مجدد این مجازات خبر داده است، و می گوید که مجازات اعدام را در صورت درخواست مردم بار دیگر اعمال خواهد کرد ولی مسئولان اروپا خصوصاً فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گویند " امید ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا در صورت از سرگرفتن سیاست مجازات جمعی به ناامیدی تبدیل خواهد شد"
یوهانس هان مسئول امور توسعه اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد : بازداشت 6 هزار نفر ظرف 48 ساعت پس از کودتا و آماده کردن لیستی برای اخراج ، عزل ، تعلیق خدمت و بازداشت 35 هزار نظامی ، افسر پلیس ، قاضی و کارمند کاری نیست که حتی اکثر نهادها بتوانند انجام بدهند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها