ادامه مخالفت های جهانی با انحلال الوفاق بحرین

ادامه مخالفت های جهانی با انحلال الوفاق بحرین
جمعه 1 مرداد 1395 - 14:24

سازمان عفو بین الملل از شدت یافتن حملات رژیم آل خلیفه علیه حقوق بشر به واسط انحلال جمعیت الوفاق را یک تجاوز آشکار علیه آزادی بیان و تشکیل انجمن ها نام برد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان مزبور تاکید کرد: هدف از انحلال الوفاق ساکت کردن مخالفان است.
عفو بین الملل افزود: بسته شدن الوفاق بیش از پیش نشان داد که به فرآیند مخالف مسالمت آمیز در بحرین اجازه فعالیت داده نمی شود.
تارنمای مرآة البحرين به نقل از بیانیه سازمان عفو بین الملل خاطرنشان کرد: مقامات بحرین تا کنون هیچ دلیل معتبری مبنی بر صلح جو نبودن جنبش مخالفان ارائه نداده است.
عفو بین الملل تأکید کرد: دادگاه بحرین دلایل منطقی روشنی دال بر تحریک آمیز و خشونت آمیز بودن مطالب انتشار یافته در تویتر ارائه نداده است.
سازمان عفو بین الملل از شیخ علی سلمان به عنوان زندانی سیاسی نام برد که به اتهام ناروای تحریک مردم به دشمنی و تنفر و عدم پیروی از قوانین و انتقاد از موسسه های عمومی بازداشت شده است.
این سازمان در بیانیه خود تاکید کرد: تشویق مرم به انجام اعتراضات مسالمت آمیز و انتقاد آرام از مقامات و قوانین بحرین و ارائه درخواست به جامعه بین الملل به منظور حمایت از اصلاحات واقعی در بحرین عوامل مشروع و قابل قبولی برای بستن جمعیت الوفاق و یا هر گونه جنبش اعتراض آمیز مسالمت آمیز دیگری نیستند.
209
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها