فیلمی از انفجار و شهادت شیعیان درراهپیمایی کابل

شنبه 2 مرداد 1395 - 21:07

العالم - انفجار تروریستی در میان جمعیت تظاهر کننده شیعیان افغانستان امروز(شنبه) منجر به شهید و مجروح شدن دهها از افراد بیگناه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس آخرین آمار براثر انفجار امروز (شنبه) در کابل پایتخت افغانستان 61 نفر شهید و207 نفر زخمی شدند.

این انفجار در مسیر راهپیمایی هزاران تن از شیعیان هزاره و جنبش موسوم به روشنایی در کابل روی داد و ساعاتی بعد گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

معترضان به انتقال خط برق 500 مگاواتی ترکمنستان به افغانستان از مسیر سالنگ موسوم به جنبش روشنایی، از صبح امروز تظاهرات خود را از غرب کابل آغاز کردند، اما نیروهای امنیتی با اتخاذ تدابیر شدید و مسدود کردن راه ها به آنان اجازه ندادند در مسیرهای پیش بینی شده راهپیمائی کنند.

آنان قصد داشتند به طرف کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند و در آن جا با برپائی چادرهای صحرائی، تا تحقق خواسته های خود متحصن شوند.

شاهدان عینی گفتند که  دو مهاجم انتحاری خود را منفجر کردند و یک تن دیگر توسط پلیس هدف قرار گرفت و کشته شد.

بعد از انفجار تظاهرکنندگان متفرق شدند؛ اما دقایقی بعد شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» گزارشی از محل انفجار پخش کرد و به نقل از حامیان جنبش روشنایی گفت که تظاهرات تا زمان تحقق خواسته های آنان ادامه خواهد داشت.

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها