سکوت رسانه‌های سعودی‌ درباره سفر "ژنرال" به اسرائیل

سکوت رسانه‌های سعودی‌ درباره سفر
يکشنبه 3 مرداد 1395 - 22:10

روزنامه‌های امروز عربستان از انتشار خبر سفر انور عشقی به اسرائیل و دیدارش با مقامات صهیونیستی امتناع کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "خلیج جدید" گزارش داد: روزنامه های عربستانی -به جز روزنامه اینترنتی سبق- از پرداختن به خبر سفر انور عشقی به اسرائیل یا خبر اعتراض کاربران شبکه های اجتماعی به این سفر و اظهارات عشقی برای توجیه آن، خودداری کردند.
انور عشقی در سفر به اسرائیل با دوری گُلد مدیر کل وزارت امور خارجه و ژنرال یوآو مردخای هماهنگ کننده امنیتی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن در هتل داوید شهر قدس دیدار کرد.
روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز نوشت: عشقی در صدر هیأتی دانشگاهی و تجاری به اسرائیل آمد و با نمایندگان کنست دیدار کرد و هدفش از این سفر تبلیغ طرح صلح عربی بود.
کاربران عربستانی شبکه های اجتماعی سفر عشقی به اسرائیل را محکوم و اعلام کردند که هدف نظام آل سعود از ترتیب دادن این سفرها عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس است .
سایت خلیج جدید نوشت: کاربران دیگر کشورهای عربی، اصحاب رسانه، سیاستمداران و شخصیت های دانشگاهی نیز سفر عشقی به اسرائیل را محکوم کرده اند. 
در این حال، روزنامه اینترنتی سبق تنها رسانه ای بود که خبر سفر عشقی به اسرائیل را پوشش داد و اظهارات وی برای توجیه سفرش به اسرائیل را منتشر کرد.
انور عشقی سال 2015 نیز با دوره گلد در یکی از انستیتوهای تحقیقاتی واشنگتن دیدار کرده بود. عشقی ماه ژوئن گذشته مدعی شد که "فرصتی تاریخی" برای صلح با اسرائیل فراهم شده است.

214

پربیننده ترین خبرها