ترامپ: از ورود سوری‌ها به آمریکا جلوگیری خواهم کرد

ترامپ: از ورود سوری‌ها به آمریکا جلوگیری خواهم کرد
دوشنبه 4 مرداد 1395 - 10:18

نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که اگر در انتخابات پیروز شود از ورود سوری ها به آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ خاطرنشان کرد، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد دارد شمار مهاجران را در مقایسه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 550 درصد افزایش دهد و این اقدام را دیوانگی توصیف کرد.  

ترامپ در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» افزود، در صورت پیروزی در انتخابات، کنترل مسافران و مهاجرانی را که از اروپا به آمریکا می آیند بهبود خواهد بخشید و متعهد شد حمایت از کشورهای عضو ناتو که سهم خود را در این سازمان نمی پردازند، ممنوع کند.

وی گفت: آمریکا باید اقدامات بیشتری برای بررسی و کنترل مهاجران و مسافرانی که به این کشور می آیند به ویژه از جاهایی که مورد حمله قرار گرفته اند، مانند آلمان و فرانسه انجام دهد. اگر شخصی نتواند ثابت کند که از کدام منطقه آمده است به او اجازه داده نخواهد شد وارد این کشور شود.

* اعضای ناتو باید سهم خود را بدهند!

ترامپ با اشاره به این که ممکن است تضمین های ناتو به کشورهای عضو را لغو کند، اظهار داشت: مساله فراتر از ناتو است زیرا ما باید به ژاپن، کره جنوبی و عربستان اهمیت بدهیم... به همین علت می گویم آن ها ( اعضای ناتو) باید (سهم خود را در ناتو) بپردازند. کشورهایی در ناتو هستند که از ما استفاده می برند. معتقدم آن ها (سهم خود را) خواهند پرداخت و زمانی که بپردازند از بزرگترین حامیان ناتو خواهم بود اما اگر نپردازند مساله همانند گذشته نیست ما امروز کشور متفاوت و بسیار ضعیف هستیم و ارتش ما خسته است. ما خیلی بدهکاریم و باید آن را جبران کنیم. نمی توانیم مانند یک کشور نادان ادامه دهیم.

در این حال مسئولان امنیت ملی و برخی از جمهوری خواهان گفتند کنار گذاشتن توافقنامه دفاع مشترک ناتو، قوی ترین پیمان نظامی در جهان را تهدید خواهد کرد.

مک ماکونل رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا گفت: با اظهارنظرهای ترامپ درباره ناتو کاملا مخالف است.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها