جمعه 8 مرداد، همبستگی جهانی با شیعیان بحرین

جمعه 8 مرداد، همبستگی جهانی با شیعیان بحرین
دوشنبه 4 مرداد 1395 - 10:56

احزاب و جریان های مخالف در بحرین برای برگزاری روز همبستگی جهانی با شیعیان این کشور در جمعۀ آتی (8 مرداد) فراخوان دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احزاب و جریان های مخالف در بحرین با توجه به موج جدید سرکوبگری آل خلیفه علیه شیعیان این کشور از همه مراجع، موسسات، نهادها، سازمانها، شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی خواستند تا با شعار "اقدامات علیه شیعیان و آیت الله شیخ عیسی قاسم" روحانی بارز شیعه بحرینی را متوقف کنید، فورا وارد عمل شوند و دستکم موضعگیری کنند.

احزاب و جریان های مخالف در بحرین همچنین روز 29 ژوئیه (جمعه 8 مرداد) را روز جهانی همبستگی با شیعیان در بحرین اعلام کردند.

این احزاب و جریان ها در پیام خود خواهان حضورِ در صحنه ِهمگان در این روز در قالب تظاهرات، تحصن، سمینار یا کنفرانس های مطبوعاتی و همه ابزارهای موجود برای محکوم کردن اقدامات آل خلیفه علیه شیعیان شدند.

این احزاب و جریان ها همچنین از همگان خواستند تا برنامه ها و گام هایی را برای متوقف کردن اقدامات آل خلیفه علیه شیعیان بردارند زیرا این اقدامات براساس موازین سازمان ملل، نوعی نسل کشی به شمار می رود.

احزاب و جریان های مخالف در بحرین در پیام خود همچنین به حمایت عربستان و امارات از حکومت آل خلیفه، و مواردی از اقدامات این حکومت علیه شیعیان از جمله سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم و محاصره خانه و منطقه سکونت وی و وارد کردن اتهامات واهی به این روحانی بارز، بازداشت علامه شیخ صنقور خطیب نماز جمعه شیعیان به بهانه برگزاری نمازجمعه بدون مجوز و جلوگیری از برگزاری نمازجمعه در منطقه الدراز، بستن جمعیت های سیاسی و فرهنگی بزرگ شیعیان از جمله جمعیت وفاق اسلامی و جمعیت التوعیه الاسلامیه و جمعیت الرساله و مصادره اموال آنها اشاره کرد.

در این پیام همچنین به بازداشت فعالان حقوقی و سیاسی و محاکمه آنها و جلوگیری از سفر بسیاری از آنها به خارج از کشور و ظلم و ستم و تبعیض علیه شیعیان در ارکان کشور اشاره شده است.

"مجید مشعل" رئیس شورای اسلامی علمای بحرین سه شبه گذشته در جمع تحصن کنندگان مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز بحرین، به دولت درباره ادامه اقدامات علیه شیعیان این کشور هشدار داد و گفت: دولت، نباید بگذارد در بحرین، کربلایی دوم به پا شود.
مجید مشعل تاکید کرد: دولت بحرین، فرزندان این طایفه (شیعیان بحرین) را بر سر دوراهی عزت و ذلت قرار داده است و هیهات که ذلت بپذیریم.
وی اظهار داشت: ملت مؤمن 2 پیام آشکار دارد؛ نخستین پیام حامل مظلومیت مردم در مقابل طغیانگری حاکمیت است و پیام دوم آمادگی برای جانفشانی و فداکاری.
وی افزود: حاکمیت نباید کربلا را در بحرین تکرارکند و نباید ملت مؤمن بحرین را بیازماید، ملت بحرین آماده است که جان خود را در راه دین و مقدساتش فدا کند.
مشعل اظهار داشت: مؤمن غیرتمند هیچگاه ذلت را نمی پذیرد و هیچگاه قبول نمی کند که دینش پایمال شود.ما فرزندان کربلا و حسین (ع) و کسانی هستیم که در کربلا جانفشانی کردند.

پربیننده ترین خبرها