رئیس‌اجلاس سران‌عرب:راز بی‌ثباتی منطقه این‌ است ...

رئیس‌اجلاس سران‌عرب:راز بی‌ثباتی منطقه این‌ است ...
دوشنبه 4 مرداد 1395 - 19:35

رئیس اجلاس سران اتحادیه عرب در نواکشوت، گفت تا وقتی اشغالگری پایان نیابد و دولت فلسطین به پایتختی قدس تشکیل نشود، منطقه روی آرامش نخواهد دید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهوری موریتانی، که کشورش میزبان بیست و هفتمین اجلاس سران عرب است، "مسألۀ فلسطین را مسأله ای سرنوشت ساز برای امت عربی" دانست.
خبرگزاری آناتولی، نوشت ولدعبدالعزیز، در سخنرانی خود در اجلاس سران عرب، گفت: «چالش های بزرگی که اخیراً منطقه را درگیر کرده است، و گسترش تروریسم و مشغولیت به فرونشاندن کانون های مختلفِ آتش تنش و دخالت های خارجی در امور داخلی کشورهای منطقه، به رژیم صهیونیستی فرصت داد تا شهرک سازی در فلسطین را گسترش دهد».
وی تاکید کرد: «با همۀ این ها، مساله فلسطین، مسالۀ اولِ عرب ها باقی خواهد ماند، تا زمانی که راه حلی عادلانه و دائمی برای آن ایجاد شود».
ولدعبدالعزیز همچنین خاطر نشان کرد: «تا وقتی اشغالگری پایان نیابد و دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس تشکیل نشود و اراضی اشغال سوریه و لبنان آزاد نشوند، منطقۀ روی آرامش نخواهد دید».
بیست و هفتمین اجلاس سران عرب، که برای نخستین بار در موریتانی برگزار می شود، نخستین حضور احمد ابوالغیط به عنوان دبیرکل اتحادیه عرب نیز به شمار می رود.

205-220

 

پربیننده ترین خبرها