از گوش بُری برای صدام تا پزشک جهانی!

از گوش بُری برای صدام تا پزشک جهانی!
سه شنبه 5 مرداد 1395 - 18:30

پزشک عراقی که به خاطر سرپیچی از دستور صدام حسین، دیکتاتور معدوم این کشور، مجبور به فرار به استرالیا و پناهندهگی در این کشور شده بود، اکنون یکی از جراحان مشهور استرالیا و جهان است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، منجد المدرس پزشک جراح عراقی پس از آنکه حاضر نشد به دستور صدام حسین مبنی بر بریدن گوش سربازان فراری از خدمت سربازی عمل کند، مجبور شد طی یک سفر شگفت انگیز و پر خطر از عراق بگریزد و اکنون از یک پناهجو خسته و بیمناک به مشهورترین جراح در استرالیا و جهان تبدیل شده است.
این پزشک مشهور عراقی و متخصص پروتز مقیم استرالیا در گفت وگو با روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس اظهار داشت: پس از آنکه به دلیل مخالفت با بریدن گوش افراد فراری از خدمت سربازی در اواخر قرن گذشته میلادی از سوی جلادان رژیم صدام مورد تهدید قرار گرفتم، و قبل از فرار به استرالیا به مدت پنج ساعت در حمام بیمارستان مخفی شدم.
نکته عجیب اینجا است که این پزشک گریخته از ظلم و ستم حکومت صدام امروز به بزرگ ترین کارشناس جهان در زمینه پیوند اعضای مصنوعی بدن انسان تبدیل شده است.
المدرس در مصاحبه با دیلی اکسپرس توضیح داد: عناصر امنیتی صدام به بیمارستانی در بغداد که در آن کار می کرد، آمدند و او را بر سر دو راهی گردن نهادن به دستور صدام و یا اعدام قرار داند اما او راه سوم یعنی فرار از عراق را برگزید.
او پس از رسیدن به استرالیا توسط پلیس این کشور در بازداشتگاه پناهجویان خارجی به مدت 10 ماه بسر برد و به دنبال آن به او اجازه اقامت و کار در استرالیا داده شد و مقامات استرالیا بعدها متوجه شدند که المدرس به دلیل تخصصش در رشته پروتز به کشورشان شهرت جهانی بخشیده است.

209-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها