امیرعبداللهیان: تهران دخالتی درامور بحرین ندارد

امیرعبداللهیان: تهران دخالتی درامور بحرین ندارد
سه شنبه 5 مرداد 1395 - 21:29

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: تهران هیچ دخالتی دراموربحرین ندارد اما از دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر در منطقه و بحرین حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " حسین امیرعبداللهیان" عصرسه شنبه در واکنش به محاکمه روحانی عالیقدر بحرین این مطلب را بیان کرد و افزود: طرح محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر دینی بحرین اقدامی گستاخانه است.

وی ادامه داد: حکومت بحرین اگر از تاریخ درس نگیرد و خطاهای خود را تکرار کند بی تردید زیان خواهد کرد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل یادآورشد: حاکمان بحرین بجای اتکاء به اجانب باید به مردم خود بیندیشند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه راهکار دربحرین صرفا سیاسی است، گفت: آزادی شیخ علی سلمان از حبس غیرقانونی و حفظ حرمت آیت الله عیسی قاسم و توقف اقدامات امنیتی مقدمه ضروری حل سیاسی در بحرین است.

یادآور می شود  در پی انتشاری اخباری دربارۀ تصمیم رژیم آل خلیفه برای آغاز محاکمۀ آیت الله عیسی قاسم در روز چهار شنبه، و تشدید سرکوبگری این رژیم علیه مردم مظلوم بحرین، مردم این کشور موجی از اعتراض ها، در قالب اقدامات گوناگون، به راه انداخته اند.

 تحصن کنندگان در برابر منزل آیت الله عیسی قاسم اعلام کردند که سه شنبه شب تمام مناطق بحرین در ساعت 8:30 شب شاهد اقدام نمادین خاموش کردن چراغ ها خواهد بود.

مقرر شده است در ساعت 9 شب نیز مردم سراسر بحرین فریاد "الله اکبر" سر دهند. پس از آن نیز مردم برای اعتراض به خیابان ها خواهند آمد.

همچنین، روز چهار شنبه مناطق مختلف بحرین شاهد برگزاری تظاهرات هایی در حمایت از آیت الله قاسم خواهد بود.

9

پربیننده ترین خبرها