اختلال روانی، نقطۀ اشتراک گرگ های تنها در آلمان

اختلال روانی، نقطۀ اشتراک گرگ های تنها در آلمان
چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 10:22

تحلیل گران، تنها نقطۀ اشتراک چهار تروریستی که طی هفتۀ گذشته آلمان را لرزاندند، "اختلال روانی" ارزیابی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه "کنترل ریسک" که مقر آن در لندن است، روز سه شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: حمله با تبر و چاقو به مسافران در قطارِ باواریا، تیراندازی به مردم در مونیخ، حمله با چاقو در ریولنگن و انفجار انتحاری در انسباخ، همگی حملاتی تروریستی بودند که طی هفتۀ گذشته، در جنوب آلمان اتفاق افتاد و هیچ یک به دیگری ارتباط چندانی ندارد.

بر پایه این گزارش، "هر چهار مهاجم، از اختلالات روانی رنج می بردند و بی ثباتی جهانی، کار را به جایی رسانده است که این گونه افراد به راحتی تمایل پیدا می کنند که برای دیده شدن، به خشونت گرایش یابند.. در واقع همه جنایت های ارتکاب شده به منظور افزایش تنش ها در کشور بوده است".

"دیوید لیا" تحلیل گر برجستۀ مرکز احتمال بروز حملاتی مشابه حملات لندن در برلین را بعید دانست و تاکید کرد آن چه سبب شود گروهکی تروریستی و سازمان یافته با انگیزه بالا به برلین حمله کند، وجود ندارد.

گروه کنترل ریسک حمله تروریستی انسباخ را مهم ترین منشأ نگرانی معرفی و خاطر نشان کرد که این مهاجم، از بمبی پیشرفته استفاده کرده است و این مساله، احتمال داشتن همدست در این عملیات را بیشتر می کند.

پیش از این، دفتر اروپایی پلیس بین الملل "یوروپل" دربارۀ حملات "گرگ های تنها" در آلمان هشدار داده بود و آن را خطری بزرگ برای اتحادیه اروپا ارزیابی کرده بود.

یوروپل با انتشار بیانیه ای تاکید کرده بود که وقایع اخیر در فرانسه و آلمان، ثابت می کند که شناسایی این گونه حملات و جلوگیری از وقوع آن ها بسیار دشوار است.

دفتر اروپایی پلیس بین الملل همچنین تاکید کرد که "راهبرد گرگ های تنها" همچنان بهترین راهبرد برای داعش و القاعده به شمار می رود. این گروه ها در مناسبت های مختلف از مسلمانانی که در کشورهای غربی زندگی می کنند، می خواهند که دست به این گونه عملیات بزنند.

بر پایه گزارش یوروپل دربارۀ گسترش تروریسم در اروپا، طی سال گذشته، 151 نفر در حمله های تروریستی کشته و 350 تن زخمی شدند که البته این آمار، حملات بروکسل و نیس را در نظر نگرفته است.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها