فصل جدید در روابط ترکیه با روسیه

فصل جدید در روابط ترکیه با روسیه
چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 14:55

مقامات ترکیه و روسیه برای از سر گیری فصل جدیدی از روابط دو کشور در مسکو دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی، "محمد شمشک" معاون نخست وزیر و "نهاد زیبکچی" وزیر اقتصاد ترکیه با "الکسی یولیوکایف" وزیر اقتصاد و "الکساندر نواک" وزیر انرژی روسیه دیدار و گفت وگو کردند. 

شمشک پس از این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نشست صمیمی امروز، مقامات روسی برای حل مشکلات میان دو کشور نظرات مثبتی داشتند.

وی افزود: "با مسئولان روسی برای حل اختلاف 8 ماهه بین ترکیه و روسیه و توسعه روابط دوجانبه به سطح پیشرفته تر از پیش از 24 نوامبر بحث و گفت وگو کردیم. ما در حال برنامه‌ریزی برای آغاز فصل تازه ای از روابط با روسیه هستیم."

"نهاد زیبکچی" وزیر اقتصاد ترکیه نیز با بیان این که خواستار رفع موانع بر سر راه صادرات محصولات غذایی ترکیه به روسیه هستیم، تاکید کرد: در این دیدار موضوع تخفیف قیمت گاز وارداتی از روسیه مورد بحث قرار نگرفت.

مذاکرات گازی ترکیه و روسیه

وی هم چنین از پیشرفت مذاکرات مربوط به خط لوله گاز «جریان ترک» خبر داد و گفت: اعتقاد دارم که در روزهای آتی در این مورد به پیشرفت های بیشتری نیز دست خواهیم یافت.

وزیر اقتصاد ترکیه گفت که در تاریخ 6 آگوست با آلکسی اولیوکایف، وزیر اقتصاد و در ماه اکتبر امسال نیز با نواک، وزیر انرژی روسیه در استانبول دیدار خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مشکل ویزای اتباع ترکیه برای ورود به روسیه نیز در آینده نزدیک حل و فصل شود.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها