جزئیاتی از کشتار هولناک شیعیان و سادات یمن در الصراری

جزئیاتی از کشتار هولناک شیعیان و سادات یمن در الصراری
چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 15:48

شیخ "عدنان الجنید" از شیوخ صوفی "تعز" یمن با انتشار پیامی به تشریح جنایات مزدوران آل سعود در روستای "الصراری" پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه خبری "العالم"، وی در این پیام نوشت: «مزدوران آل سعود چارپایان و حتی گاوها را سر بریدند، تمام خانه ها را آتش زدند و مردان روستا حتی مجروحین را با خود بردند که از جمله آنان خانواده عمویم و دامادم علامه "محمد عبدالعزیز الجنید" بود».     
شیخ عدنان با "داعشی" نامیدن مزدوران آل سعود افزود: «آنان تمام خانه های آل الجنید در روستاهای مجاور الصراری را آتش زدند و کودکان و مردان را به اسارت در آوردند».  
وی با اشاره به شهادت ده ها نفر از ذریه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و آتش زدن خانه های آنان، این اقدام بسیار ددمنشانه را محکوم کرد. 
منابع یمنی روز گذشته اعلام کردند که مزدوران آل سعود با آتش زدن مسجد "شیخ جمال الدین" در روستای "الصراری" و تخریب آن، مزار شیخ جمال الدین، از شخصیت های صوفی "تعز" را که در مسجد قرار داشت، نبش کردند و استخوان های او را سوزاندند. آنان همچنین ده ها عضو خاندان های "آل الجنید" و "آل السروری" را ربودند.
کمیته آتش بس استان تعز روز گذشته با انتشار بیانیه ای مزدوران عربستان را مسئول جنایت علیه اهالی منطقه دانست و اعلام کرد که آنان 49 نفر، از جمله شماری زن و کودک، را ربوده و به مکانی نامعلوم انتقال دادند.
در این بیانیه از سازمان ملل متحد به خاطر عمل نکردن به وظایفش در زمینه حمایت از غیرنظامیان و اجرایی نکردن توافق های امضا شده در این زمینه انتقاد شده است.
 

206-220
 

پربیننده ترین خبرها