ویدیو: آنچه مزدوران تکفیری با شیعیان الصراری کردند

چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 20:33

تعز(العالم)- مزدوران آل سعود، ضمن ارتکاب جنایتی هولناک در حق شیعیان مظلوم روستای "الصراری" در تعز، مزار یکی از شخصیت‌های صوفی این منطقه را نبش قبر کردند و استخوان های او را به آتش کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، مزدوران آل سعود در این جنایت وحشیانه علاوه بر قربانی کردن ده‌‎ها غیرنظامی بی گناه، مزار "شیخ جمال الدین" از شخصیت‌های صوفی یمن را نبش قبر کردند و استخوان‌های او را به آتش کشیدند؛ این اقدام وحشیانه موج محکومیت و خشم گسترده محافل مختلف یمنی را برانگیخته است.

شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با تاکید بر این که کشتار وحشیانه "الصراری" به هیچ‌وجه بی پاسخ باقی نخواهد ماند، از سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشری خواست بی درنگ به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

حزب کنگره خلق یمن نیز ضمن محکوم کردن این جنایت، تاکید کرد که هدف اقدام وحشیانه مزدوران آل سعود و عناصر تروریستی داعش در الصراری، دامن زدن به کشمکش و فتنه های فرقه ای‌، مذهبی و نژادپرستانه میان یمنی‌ها است.

کمیته آتش بس و هماهنگی برای تثبیت آتش بس در استان تعز، سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای پایان دادن به جنایت و کشتار در حق اهالی روستای الصراری و یمنی‌هایی که با نسل‌کشی مواجه هستند، فراخواند.

شورای صوفیان مسلمان و شورای شافعی اسلامی یمن نیز در بیانیه ای مشترک جنایات مزدوران سعودی در حق اهالی الصراری را محکوم کردند.
حدود 20 سازمان جامعه مدنی یمن نیز ضمن محکوم کردن جنایت مزدودران سعودی در حق اهالی الصراری، جنایت و تجاوزگری علیه اهالی الصراری و روستاهای مجاور را تجاوزگری آشکار علیه اصول، عرف و ارزش‌های ملت یمن عنوان کرد.

213-220

پربیننده ترین خبرها