آیا اسد پس از پیروزی، فرمان عفو عمومی صادر می‌کند؟

آیا اسد پس از پیروزی، فرمان عفو عمومی صادر می‌کند؟
چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 22:52

رئیس جمهوری سوریه، در یک مصاحبۀ تلویزیونی سخنانی دربارۀ عفو عناصر مسلح در این کشور مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز چهارشنبه در پاسخ به سوال شبکه یونانی" ای تی وی" درباره احتمال صدور فرمان عفو عمومی پس از پیروزی درجنگ با تروریست ها در سوریه، گفت: «مساله عفو عناصر مسلح ممکن و قابل اجرا است، همانطور که از ابتدای بحران در سوریه ، شامل حال کسانی که دست به سلاح برده بودند، شده است».

اسد افزود: « اگر تروریست ها می خواهند به زندگی عادی خود بازگردند، می توانند با تحویل سلاح هایشان از عفو برخوردار شوند. ما از سه سال پیش، عفو را آغاز کرده ایم. از این رو و صرف نظر از پیروزی در نبرد با تروریست ها، عفو اکنون هم اجرایی است و به نظرمن، گزینه خوبی برای کمک به همه کسانی است که به دلایل مختلف دست به سلاح برده بودند تا به زندگی عادی بازگردند».

رئیس جمهوری سوریه گفت: «اگر برخی ها تصمیم به بازگشت به عرصه سیاسی داشته باشند و طرح ها و برنامه های خاصی دراین زمینه داشته باشند، راه برایشان باز است».

فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با ارسال پیام های متعدد از طریق تلفن های همراه به شهروندان و نیروهای مسلح در مناطق شرقی شهر حلب، از گروه های مسلح خواست که سلاح های خود را تحویل دهند. او همچنین از شهروندان سوری خواست به طرح های آشتی ملی بپیوندند و مزدوران بیگانه را از مناطق محل سکونتشان بیرون کنند.

اززمان شروع بحران سوریه تاکنون، بسیاری از کسانی که دست به سلاح برده بودند، مشمول عفوهای صادره از سوی ریاست جمهوری شده اند.

مسئولان ذیربط در سوریه همواره به وضعیت کسانی که سلاح دردست گرفته و خواهان بازگشت به زندگی عادی هستند، رسیدگی می کنند.

215

پربیننده ترین خبرها