فرمان عفو عمومی بشاراسد در گفتگو با شبکه یونانی

فرمان عفو عمومی بشاراسد در گفتگو با شبکه یونانی
پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 14:25

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با خبرنگار شبکه یونانی"ای تی وی" تصریح کرد: هر فردی که سلاحش را تحویل داده و به زندگی طبیعی برگردد، بخشوده می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، بشار اسد در پاسخ به سئوال خبرنگار "ای تی وی" یونان که پرسیده بود آیا در صورت پیروزی در جنگ، فرمان عفو عمومی صادر می کند یا خیر گفت: نکته مهمتر در این جا این است که این پیروزی، پیروزی ملت سوریه است نه من. زیرا این جنگ علیه ملت سوریه بود؛ اما اگر مایلید درباره صدور عفو عمومی سخن بگویم، این فرمان از همان ابتدای حوادث تروریستی در سوریه صادر و در حال اجراست و ما از همان ابتدا، عفو را به عنوان یک گزینه پیش روی تروریست ها قرار دادیم.

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: اگر آنها (تروریست ها) به زندگی طبیعی خود برگردند و سلاح را کنار بگذارند، از عفو عمومی برخوردار می شوند. ما این فرمان را از سه سال پیش اجرا کرده ایم. بنابراین حتی همین الان هم این فرمان در حال اجراست.

بشار اسد افزود: به نظر من، این فرصت خوبی برای کسانی است که به هر دلیل سلاح به دست گرفته اند، اکنون می توانند به زندگی عادی برگردند و حتی اگر برنامه یا ایده سیاسی خاصی دارند، وارد عرصه سیاست شوند و در انتخابات شرکت کنند یا به هر نوع فعالیت سیاسی مجاز دیگری در کشور بپردازند.
208-6 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها