فیلم العالم از آزادسازی شهرکی مهم در حومه دمشق

پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 14:39

غوطه شرقی ـ سوریه (العالم) ـ ارتش سوریه و متحدانش با پیشروی قابل توجه به سمت شهرک "حوش الفاره" در منطقه غوطه شرقی، در آستانه آزادسازی کامل این شهرک قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار شبکۀ خبری العالم در سوریه، در حملات ارتش سوریه و متحدان آن و درگیری با تروریست ها در منطقه غوطه شرقی، شمار زیادی از عناصر مسلح گروه مسلح موسوم به "جیش الشام" کشته شدند و تعدادی از تونل های آنان کشف شد.

با پیشروی ارتش سوریه به سمت شهرک حوش الفاره، تروریست ها توان آتش خود را از دست داده و در آستانه شکست کامل قرار گرفته اند.

خانم دارین فضل خبرنگار العالم در سوریه گفت: ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی، تاکتیک جداسازی و محاصره را در پیش گرفته است. ارتش ابتدا ارتباط مواضع تروریست ها را با هم قطع کرده و سپس با پیشروی به سمت موضع مورد نظر، آن را به تصرف خود در می آورد.

خبرنگار العالم افزود: شهرک "حوش الفاره" در معادلات میدانی در منطقه غوطه شرقی، ناحیه ای مهم به شمار می رود.

نفوذ ارتش سوریه به شهرک حوش الفاره از دو محور

ارتش در ادامه پیشروی خود پس از مرحله محاصره، با نفوذ در استحکامات دشمن از دو محور اصلی شامل میدعا - حوش الفاره و محور کردی - الصوان، حرکت خود را به داخل شهرک ادامه می دهد.

نیروهای ارتش سوریه در این عملیات همچنین خطوط امدارسانی تروریستها را قطع کرده و با برخورداری از پشتیبانی آتش توپخانه، هرگونه حرکتی را که به منظور پشتیبانی از تروریست ها صورت گیرد، زیر آتش می گیرند. 

محمد علی افسر بازنشسته ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: آزادسازی کامل حوش الفاره، هدف اصلی پیشروی ارتش سوریه بود که درحال محقق شدن است. ارتش در حال حاضر به عملیات خود برای قطع خطوط امدادرسانی به تروریست ها از غوطه شرقی و قطع ارتباطات آنها در منطقه ضمیر ادامه می دهد.

هراس تروریست ها از سیطره ارتش بر دوما

تروریست ها در محدوده سه کیلومتری در غرب ناحیه میدعا و شش کیلومتری در شرق ناحیه دوما، تحت فشار سنگین ارتش سوریه و متحدانش بوده و با گزینه های دشواری رو به رو هستند. این وضعیت خود گویای اهمیت استراتژیک شهرک "حوش الفاره" است و سقوط این شهرک از نظر تروریست ها به منزله سقوط خط مقدم دفاع از پایگاهشان در دوما است. این شهرک پایگاه اصلی و مرکز قدرت گروه مسلح موسوم به "جیش الاسلام" است.

208 ـ 211-6

پربیننده ترین خبرها