گولن از آمریکا "فرار" کرده است؟

گولن از آمریکا
پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 16:46

برخی مقامات ترکیه از احتمال خروج رهبر مخالفان ترکیه از آمریکا خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر دادگستری ترکیه مدعی شد که برخی اطلاعات موجود از "فرار" احتمالی فتح الله گولن از آمریکا حکایت دارد.
به نوشته رای الیوم، «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه با اشاره به اینکه برخی اطلاعات موجود از احتمال فرار فتح الله گولن از آمریکا حکایت دارد، گفت: این احتمال وجود دارد که او به یکی از کشورهای استرالیا، مکزیک، کانادا یا آفریقای جنوبی و یا مصر گریخته باشد.
وی در گفت‌وگویی که شبکه خبر ترکیه با وی ترتیب داد، اظهار داشت: ترکیه با ارائه چهار پرونده به واشنگتن آن را به بازداشت گولن و بازگرداندن او به ترکیه تشویق کرد و مسئولان آمریکایی نیز برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.
بوزداغ یادآور شد، با وجود اینکه دست داشتن گولن در تلاش برای کودتا بسیار روشن است، اما او از آمریکا خواسته است که تحویل دادن او به ترکیه خودداری کند.
وی در توضیح این مطلب افزود: گولن در سخنان اخیر خود تلاش کرد در کودتاچیان هیجان ایجاد کند و آنان را به مقاومت فراخوانده و قول داد که تاریخ نام آنان را ثبت خواهد کرد.
اظهارات این وزیر ترک درحالی است که آنکارا گولن را به دست داشتن در کودتای نافرجام متهم کرده است و شبکه سی.ان. ان ترک چهارشنبه گذشته به نقل از «اوکان الا» وزیر کشور اعلام کرد که مسئولان تا کنون بیش از 15 هزار نفر از جمله بیشتر از ده هزار نظامی را در ارتباط با تلاش برای کودتا بازداشت کرده اند.

این در حالی است که نخست وزیر مصر اعلام کرده، قاهره در صورت درخواست پناهندگی «فتح الله گولن» از این کشور، آن را بررسی خواهد کرد. «شریف اسماعیل» روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در قاهره در پاسخ به سوالی پیرامون درخواست پناهندگی «فتح الله گولن» از مصر گفت: اطلاعات دقیق و قابل تاییدی در مورد اینکه گولن از مصر درخواست پناهندگی کرده، وجود ندارد و در صورت ارائه این درخواست آن را بررسی خواهیم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها