محاصره کامل حلب و چهار مسیر برای خروج مردم و مسلحین

محاصره کامل حلب و چهار مسیر برای خروج مردم و مسلحین
پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 19:49

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که چهار مسیر در شهر حلب سوریه برای خروج مردم عادی و تروریست ها از این شهر باز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه پنجشنبه اعلام کرد که از امروز 3 مسیر در شهر حلب برای خروج شهروندان و افراد مسلحی که خواهان زمین گذاشتن سلاح های خود هستند، باز خواهد شد و یک مسیر هم به سوی بزرگراه کاستلو برای خروج تروریست های ارتش آزاد سوریه باز می شود.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اخیراً دستور عفو هر فرد مسلحی را که ظرف 3 ماه سلاحش را به زمین بگذارد و خود را تسلیم کند، صادر کرده است. 

به نوشته روسیا الیوم، شویگو در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه متحد آمریکایی ما تاکنون بیانیه ای برای جدا کردن حساب جبهه النصره از حساب ارتش آزاد سوریه صادر نکرده است، مسیری در شهر حلب به سوی بزرگراه کاستلو با برای خروج نیروهای مسلح ارتش آزاد سوریه باز خواهد شد.

خبرنگار روسیا الیوم در دمشق اعلام کرد که 3 گذرگاه به خروج غیرنظامیان از حلب؛ و یک گذرگاه نیز به خروج افراد مسلح و تروریست ها از این شهر اختصاص داده خواهد شد.

شویگو گروه های تروریستی را به نقض آتش بس متهم کرد و گفت: تروریست ها بارها آتش بس را نقض کرده اند و مناطق مسکونی را گلوله باران می کنند و به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کردند و به همین دلیل اوضاع مردم شهر حلب و حومه اش بسیار نامناسب و نگران کننده شده است و باز کردن مسیرهای مذکور فقط برای تضمین امنیت ساکنین این شهر است.

وزیر دفاع روسیه همچنین از انتقال هوایی کمک های بشردوستانه به شهر حلب خبر داد و افزود: مواد غذائی و دیگر کمک های لازم با هواپیما در مناطقی از شهر حلب که مردمش تحت محاصره گروه های مسلح هستند، فرو ریخته می شود.

شویگو گفت: با آغاز آتش بس در 77 منطقه و شهرک دیگر در سوریه در 3 روز گذشته، تعداد مناطق و شهرک های مشمول آتش بس به 294 رسیده است و سرکردگان 61 گروه مسلح نیز آمادگی خود را برای پیوستن به آتش بس اعلام کرده اند.

محمد مروان العلبی استاندار حلب نیز در مصاحبه با رسانه های سوری گفت که دولت سوریه به همراه سازمان های بین المللی و داوطلبان خود را برای انتقال خانواده های ساکن مناطق شرقی شهر حلب به مناطق امن و تأمین نیاز غذائی و نیازهای دیگر آنها آماده می کنند.

214 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها