سقوط آزاد گردشگریِ ترکیه پس از 22 سال

سقوط آزاد گردشگریِ ترکیه پس از 22 سال
پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 21:59

برخی گزارش‌های رسمی، ازکاهش 40 درصدی تعداد گردشگران خارجی در ترکیه در ماه ژوئن خبر می‌دهند که بیشترین میزان کاهش در 22 سال گذشته به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بنا بر آمار منتشر شده، بخشی از اخبار ناخوشایند درباره اقتصاد کشوری است که در آن به سبب نگرانی های سیاسی و امنیتی، اعتماد سرمایه گذاران نیز تنزل پیدا کرده است.

اقتصاد ترکیه به ویژه پس از کودتای نافرجام در این کشور آسیب دید؛ در حالی که پیش از این، اقتصاد ترکیه به عنوان یکی از شکوفاترین اقتصادها در بازارهای نوظهور به شمار می آمد.

برخی کارشناسان مسایل اقتصادی پیش بینی کردند که  در سال جاری درآمدهای حاصل از گردشگری به عنوان یکی از پایه های اصلی اقتصاد، به میزان 25 درصد کاهش یابد که ممکن است حدود 8 میلیارد دلار برابر با 1درصد از تولید ناخالص داخلی برای کشور هزینه داشته باشد و احتمال می رود این روند نزولی همچنان ادامه یابد.

آژانس گردشگری توماس کوک انگلیس امروز پنجشنبه اعلام کرد که درآمدهای این شرکت به علت لغو سفر مشتریانش به ترکیه در پی کودتای نافرجام در این کشور، کاهش یافته است. این در حالی است که پیش از این، اقامتگاه های تفریحی و سواحل ترکیه در دریای اژه و دریای مدیترانه معمولا شاهد حضور گسترده گردشگران اروپایی بود.  

بنا بر گزارش های وزارت گردشگری ترکیه، تعداد گردشگران در ماه ژوئن به میزان 40.86 درصد کاهش یافت و این بیشترین کاهش ثبت شده از سال 1994 تا کنون است.

بر اساس آمار موجود، طی ماه های اخیر بیشترین کاهش تعداد گردشگران به ماه می بازمی گشت که تعداد گردشگران خارجی به میزان 34.7 درصد تنزل یافته بود و ماه ژوئن با کاهش بیش از 40 درصدی، در این خصوص درصدر قرار گرفت.

 صنعت گردشگری ترکیه در پی تنش آنکارا با مسکو پس از سرنگونی هواپیمای روسیه از سوی ترکیه در سال گذشته، به شدت متاثر شد و با وجودی که آنکارا و مسکو در حال ازسرگیری روابط خود هستند، تعداد گردشگران روس درصد در شش ماه نخست سال جاری میلادی به میزان 87 کاهش یافته است.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها