تایمز: القاعده، سوریه را مقر حمله به غرب می‌کند

تایمز: القاعده، سوریه را مقر حمله به غرب می‌کند
جمعه 8 مرداد 1395 - 10:02

روزنامه تایمز نوشت: آمریکا معتقد است که گروه تروریستی القاعده برای سلطه بر سوریه و تبدیل آن به مقری برای حمله به غرب تلاش می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز نوشت: آمریکا معتقد است که گروه القاعده برای کنترل بر سوریه و سلطه بر منطقه با کنار زدن بشار اسد رئیس جمهور سوریه و گروه داعش برنامه ریزی می کند تا مرکز کنترلی را تاسیس کرده و از آن جنگ علیه غرب را آغاز کند.

این روزنامه افزود: آمریکا تایید می کند که القاعده کار منتقل کردن اکثر سران بلندپایه خود به سوریه را آغاز کرده است و انتظار لحظه ای را می کشد که نظام بشار اسد و داعش فروپاشند.

روزنامه تایمز نوشت: دولت آمریکا و سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) معتقدند که اولین ظهور ابو محمد الجولانی سرکرده ارشد جبهه النصره و اعلام جدایی این جبهه از گروه القاعده چیزی جز اجرای نقشه القاعده برای تقویت کنترل خود بر منطقه ور قابت با داعش نیست.

این روزنامه به سخنرانی دو ماه پیش ایمن الظواهری سرکرده ارشد القاده اشاره کرد که در آن از عناصر داوطلب خواسته بود تا برای سرنگون کردن بشار اسد و نظام وی و تاسیس یک دولت اسلامی و سپس اعلام خلافت در سوریه به جبهه النصره بپیوندند.

پربیننده ترین خبرها