روزنامه‌نگار همسرکش انتظار واکنش مردم را نداشت

روزنامه‌نگار همسرکش انتظار واکنش مردم را نداشت
جمعه 8 مرداد 1395 - 13:31

پروندۀ قتل یک زن عربستانی به دست همسر روزنامه‌نگار خود، جنجال بسیاری را بین کاربران سعودی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "ارم نیوز"، جنجال دربارۀ این پرونده از آنجا آغاز شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی سؤالاتی را درخصوص امکان فرار قاتل از مجازات بر اساس قانون "عفو اولیای دم" مطرح کردند.
بسیاری از کاربران سعودی در شبکه‌های اجتماعی پس از این ماجرا، ابراز نگرانی کردند که به دلیل قانون "عفو اولیای دم" جنایت‌های خانوادگی در این کشور افزایش یابد.
به گفته کاربران، "وائل المسند" روزنامه‌نگار سعودی همسرش "فضیه بنت زید" را به دلیل آنکه از وی خواسته بود او را طلاق دهد، به قتل رساند.
کاربران سعودی و عرب درخواست کردند، راهکارهای مناسبی برای مقابله با اینگونه جنایت‌ها اندیشیده شود.
کاربری به نام @WasmiAlfuzai در تویتر خود نوشت: اگر قانون عفو اولیای دم لغو شود، دیگر هیچ احمقی فکر قتل به سرش نمی‌زند.
وی همچنین در پیام دیگری تأکید کرد: باید راهکارهایی برای حمایت از زنان در برابر همسرانشان ایجاد شود
@nawafnai  هم نوشت: قتل برای انسان‌های ضعیف النفس بسیار آسان شده است، اگر هم از قاتل دلیل کارش را بپرسی می گوید: عصبانیت ..
@xPeculiar  در صفحه خود تأکید کرد: به یک جنایتکار اجازه دادید هرکاری را که می‌خواهد انجام دهد
به گفته بسیاری از کاربران با توجه به اینکه نمی‌توان قانون آزادی قاتل در مقابل عفو اولیای دم را تغییر داد، باید راهکاری اندیشید که قاتل نتواند با پرداخت دیه آزاد شود.
اخیرا در پاکستان نیز در حادثه‌ای جوانی خواهر خود را به دلیل انتشار تصاویر غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی به قتل رسانده است. این پرونده در دنیا تحت عنوان قتل کیم کارداشیان پاکستانی سر و صدای بسیاری به پا کرد.
پس از بازتاب گستردۀ جهانی این حادثه، مسؤولان پاکستانی هفته گذشته در اقدامی بی‌سابقه به خانوادۀ قندیل اجازه ندادند پسرشان را عفو کنند.

پربیننده ترین خبرها