برادر زادۀ آیت الله النمر در صف اعدام آل سعود

برادر زادۀ آیت الله النمر در صف اعدام آل سعود
جمعه 8 مرداد 1395 - 19:49

فعالان حقوقی درباره احتمال جدی اعدام " علی محمد النمر "، برادرزاده شهید نمر باقر النمر، هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامه "اینترنشنال بیزنس تایمز" در مقاله ای به قلم "زینت العیسی"، فعال حقوقی، نوشت: «هر گاه که جهان اعدامی های عربستان را فراموش می کند، سعودی ها بار دیگر دست به اعدام می زنند."
العیسی در مقاله خود با عنوان " جهان باید بار دیگر متحد شود تا علی محمد النمر کشته نشود" نوشت: "احتمال اعدام علی محمد النمر که تنها جرمش تظاهرات است، هر لحظه وجود دارد . یازده ماه از زمان تأیید حکم اعدام علی النمر در دیوان عالی گذشته است و طرفداران نظام آل سعود در شبکه های اجتماعی به بدگویی از علی النمر می پردازند و همین امر نگرانی ها را درباره اعدام این فرد کم سن و سال بیشتر کرده است". 
العیسی افزود: "شیخ نمر باقر النمر در زمانی اعدام شد که مردم جهان مشغول گذراندن تعطیلات خود بودند و به همین دلیل واکنش ها به اعدام شیخ النمر کمرنگ بود".
این فعال حقوقی اتهامات وارد شده به علی النمر را ناروا دانست و نوشت: "اتهام جدیدی به علی النمر وارد شده است مبنی بر اینکه وی یکی از نیروهای امنیتی عربستان را کشته است ولی این اتهام واهی و نارواست. رسانه های سعودی قبل از اعدام شیخ النمر به بدگوبی از وی پرداختند تا اعدامش را توجیه کنند. علی النمر نیز هم اکنون با سرنوشت عمویش شیخ النمر مواجه است و احتمال اعدام علی النمر روز به روز بیشتر می شود".  
در این مقاله آمده است: "دیوانعالی عربستان ماه اوت 2015 حکم اعدم علی النمر را تأیید کرد و پارلمان اروپا متعاقباً خواستار لغو این حکم شد. این جوان عربستانی هم اکنون زنده است؛ زیرا انتقادها و اعتراض ها به صدور حکم اعدامش همچنان پابرجاست".
العیسی افزود: "شیخ باقر النمر عموی علی محمد النمر روز 2 ژانویه 2016 اعدام شد و اگر فشار رسانه ها و فعالان حقوقی نبود ، علی محمد النمر و 2 جوان عربستانی دیگر نیز در همان روز اعدام می شدند. آل سعود هر گاه فرصتی مناسب به دست بیاورد، علی النمر را اعدام خواهد کرد.هیچ نشانه ای که حاکی از رحم کردن آل سعود به علی النمر باشد ، دیده نمی شود".  

214-220

پربیننده ترین خبرها