تصاویر اختصاصی العالم از مناطق آزادشده حلب

جمعه 8 مرداد 1395 - 22:02

حلب (العالم) – خبرنگار شبکه خبری "العالم" در "حلب" گزارش داد که اهالی منطقۀ "بنی زید" همچنان در حال بازگشت به خانه های خود هستند که چهار سال از آن دور بودند.

به گزارش خبرنگار شبکآ العالم، آزادی منطقۀ «بنی زید» امنیت منطقههای مجاور آن را در برابر حملات خمپاره ای و توپخانه ای تروریست ها که از این محل صورت می گرفت، تامین می کند.
دوربین العالم تصاویری را در این محله به ثبت رسانده است که نشان می دهد ارتش سوریه محله بنی زید و "جمعیت الزهراء" در شمال این منطقه را از سیطره تروریست ها پاکسازی کرده است. همچنین درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در محدوده مناطق "ضهره عبدربه" تا "صالات الزهراء" و میدان "النعناعی" ادامه دارد.  

 جنگنده های سوریه تجمع تروریست ها را هدف گرفتند
جنگنده های ارتش سوریه چندین تجمع تروریست ها در اطراف کاخ دادگستری، اطراف مجتمع های صنعتی در الزهراء و ضهره عبد ربه را هدف قرار داده و درگیری در این مناطق همچنان ادامه دارد.
ارتش سوریه قصد پیشروی به طرف منطقه ضهره عبد ربه و روستاهای "حمرا"، "حریتان" و "عندان" در شمال حلب را دارد. 
اهالی محله بنی زید نیز در حال بازگشت به خانه های خود هستند که به مدت چهار سال یا حتی بیشتر به خاطر حضور تروریست ها قادر به بازگشت به آن نبودند.
پیش تر، کسی جرات قدم زدن در خیابان های این محله را نداشت؛ چون تک تیر اندازان و توپخانه گروه های تروریستی تمام مناطق اطراف را هدف قرار می دادند.    

کشف و ضبط انبار مهم تروریست ها

پس از آزادی منطقۀ بنی زید، تمام منطقه های مجاور آن مانند مساکن السبیل، خیابان النیل، خیابان تشرین، شیحان، الخالدیه، الموغامبو و الشهباء از تیر رس و گلوله باران تروریست ها رهایی یافت، به ویژه پس از آنکه ارتش سوریه توانست یک انبار بزرگ مهمات گروه های تروریستی را ضبط کند.   
بیشتر از هزار گلوله سنگین از 70 تا 300 کیلوگرمی در انبارهای مهمات "اللیرمون" کشف شد. 
تلاش استانداری حلب برای پاکسازی خیابان های منطقۀ بنی زید و مهیا کردن محله های آزاد شده برای بازگشت مردم به خانه هایشان ادامه دارد.همچنین آخرین بخش محله الاشرفیه آزاد شده واهالی آن بازخواهند گشت. 
ارتش سوریه گذرگاه بستان القصر را برای بازگشت مردم به شرق حلب گشوده و با دور کردن تروریست ها، امنیت این مناطق را تامین کرده است.  
همچنین کمک های مستقیم بین اهالی مناطق شرق حلب که از دست تروریست ها گریخته اند، توزیع شده است. مناطق شرق حلب هنوز تحت اشغال تروریست ها قرار دارد. 
206-211-220

پربیننده ترین خبرها