چپ و راست سرکردۀ النصره چه کسانی نشسته بودند؟

چپ و راست سرکردۀ النصره چه کسانی نشسته بودند؟
جمعه 8 مرداد 1395 - 22:14

با ظاهر شدن سرکردۀ "جبهه النصره" در رسانه ها و اعلام جدایی این گروه تروریستی از القاعده، سؤالاتی دربارۀ هویت دو نفری که همراه وی در صفحۀ تلویزیون دیده شدند مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، شب گذشته "ابومحمد الجولانی" در رسانه ها حاضر شد تا جدایی از القاعده و تشکیل گروه جدیدی به نام "جبهۀ فتح الشام" (جفا) را اعلام کند.
گزارش ها حاکی است فردی که سمت راست جولانی نشسته بود "احمد سلامه مبروک"، با نام تشکیلاتی ابوالفرج المصری و از مهم ترین مفتی های شرعی جبهه النصره است و نخستین بار در یک فایل ویدیویی به نام "ورثة المجد" دیده شد.
 

 فردی که سمت چپ جولانی نشسته بود نیز "عبدالرحیم عطون" با نام تشکیلاتی ابوعبدالله الشامی یکی از اعضای شورای جبهه النصره و عضو کمیتۀ شرعی این گروه است. وی نیز نخستین بار در همان فایل "ورثة المجد" دیده شد که برای معرفی اعضای ارشد جبهه النصره ساخته و پخش شده بود.

 

 جبهه النصره به عنوان شاخۀ گروه تروریستی القاعده در سوریه در سال 2011 تشکیل شد و عناصر آن تا کنون به کشتارهای شمار زیادی از مردم در سوریه دست زده اند و با انفجارهای قوی جان هزاران بیگناه را گرفته اند. این گروه در جدیدترین تاکتیک خود برای کم کردن انتقداتی که دربارۀ ارتباطش با القاعده مطرح می شد، نام خود را به "جبهۀ فتح الشام" تغییر داده است.
202-211-220

پربیننده ترین خبرها