دعوت از نتانیاهو به جشن ملی مصر جنجال ساز شد

دعوت از نتانیاهو به جشن ملی مصر جنجال ساز شد
شنبه 9 مرداد 1395 - 12:21

دعوت از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جشن ملی مصر در سفارت این کشور در فلسطین اشغالی، موجی از انتقادات را در شبکه های اجتماعی علیه دولت مصر برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از "سی ان ان" شرکت بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مراسمی که به مناسبت سالگرد 23 ژوییه 1952، به میزبانی حازم خیرت، سفیر مصر در این رژیم برگزار شد، در شبکه های اجتماعی جنجال به پا کرد.

 روز سالگرد سرنگوني سلطنت ملك فاروق اول، که دو گروه اخوان المسلمین و گروه افسران آزاد از جمله جمال عبدالناصر در آن نقش داشتند، روز جشن ملي مصر محسوب مي شود. ملك فاروق در جریان کودتای۱۹۵۲ از حکومت سرنگون و سه روز بعد مجبور به استعفا شد.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این مراسم از سوی سفارت مصر در محل اقامت سفیر این کشور برگزار شد و سارا، همسر نتانیاهو و روین ریولین، رئیس رژیم اسرائیل هم در آن حضور داشتند.
در این مراسم نتانیاهو با تعریف و تمجید از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر گفت: "من تلاش های آقای سیسی را برای پیشبرد روند صلح بین ما و فلسطینی ها و تقویت امنیت در سراسر منطقه ارج می نهم". وی افزود که از مشارکت هر کشوری در این تلاش ها استقبال می کند.
شرکت نتانیاهو در این مراسم انتقادات شدیدی را از مقامات مصری، در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است. این در حالی است که هواداران سیسی با دفاع از حضور نتانیاهو در این مراسم، ورود وی به سفارت مصر را دلیلی بر قدرت مصر قلمداد کردند!!

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها