لحظۀ باشکوهِ‌ بازگشتِ آوارگان سوری +ویدیو

شنبه 9 مرداد 1395 - 15:03

ارتش سوریه، فعالیت‌هایش را برای ایجاد گذرگاهی امن جهت بازگشت ساکنان منطقۀ بنی زید و کارخانجات اللیرمون به خانه هایشان، را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از حلب، ارتش سوریه موفق شد کنترل کامل پایگاه های نظامی در منطقه بنی زید و کارخانجات اللیرمون را به دست گیرد و عملیات خنثی سازی مین هایی را که تروریست ها پیش از فرار از این مناطق در آن ها کار گذاشته بودند آغاز کند.

یک منبع نظامی، روز شنبه در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: شکر خدا، منطقه بنی زید به طور کامل پاکسازی شد و برقراری امنیت در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است و اکنون تنها مشکل باقی مانده، پاکسازی برخی از زمین ها و املاک از مین های کار گذاشته شده است و به محض پایان عملیات پاکسازی، شهروندان بنی زید می توانند در کمال امنیت به خانه های خود برگردند.

با توجه به ویرانی های گستردۀ به جا مانده از درگیری های عناصر مسلح تروریست، ارتش سوریه، برای تامین امنیت بازگشت مردم به خانه هایشان در بنی زید، ناچار به ایجاد مسیری تازه در داخل این منطقه شد.

زنی از شهروندان بنی زید به خبرنگار شبکه العالم گفت: انگار، تازه امروز متولد شدم. چهار سال است از خانه دور هستیم، هر چند در سوریه بودیم اما چون نمی توانستیم به خانه برویم، احساس آوارگی می کردیم و اکنون بازگشت به خانه، بزرگ ترین شادی برای ماست.

مردم منطقه بنی زید، به محض شنیدنِ آزادسازی این منطقه، دسته دسته به سمت گذرگاه های امنی که ارتش سوریه برای آن ها ایجاد کرد، رفتند تا پس از چهار سال دوری، خاطرات گذشته خود را زنده کنند و ویرانی هایی را که تروریست ها بر سر خانه هایشان آورده اند از نزدیک ببینند.

ساکنان منطقه بنی زید، به مدت چهار سال از خانه های خود دور بودند اما نیروهای ارتش سوریه با آزادسازی این منطقه و برگرداندن امنیت به آن، دوباره درهای آن را به روی ساکنان اصلی آن گشودند.

205

پربیننده ترین خبرها