ویدیو ؛برنامه ریزی شهید مغنیه برای عملیات وعده صادق

يکشنبه 10 مرداد 1395 - 10:25

دوازدهم ژوئیه سال 2006 میلادی، روزی بسیار مهم در درگیری با دشمن صهیونیست به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای مقاومت لبنان در این روز موفق در عملیات خود دو نظامی رژیم صهیونیستی را اسیر کرده و در مرحله بعدی، آنها را با شماری از اسیران و بقایای پیکر شهروندان لبنانی و فلسطینی و عرب مبادله کنند. این عملیات به "عملیات وعده صادق" مشهور است.

شبکه تلویزیونی المیادین فیلمی ویدیویی را منتشر کرد که فرمانده شهید عماد مغنیه را درحال برنامه ریزی نهایی عملیات وعده صادق نشان می دهد. نیروهای مقاومت در این عملیات سه نظامی صهیونیست را کشته و دو نفر دیگر را اسیر کردند. این عملیات صبح 12 ژوئیه سال 2006 میلادی علیه یک یگان نظامی رژیم اسرائیل در منطقه "خله ورده" در اطراف شهرک عینا الشعب در جنوب لبنان انجام شد.

این عملیات از هر جهت منحصر به فرد بود، که نتایج بسیاری را به همراه داشت که مهمترین آنها را می توان به شرح زیر دانست.

* این عملیات نشان داد که رهبران سیاسی مقاومت به گفته های خود عمل می کند. سید حسن نصرالله در سخنان خود بر این نکته تاکید کرده است.

* در سطح میدانی، دشمن صهیونیست محاسبه چنین عملیاتی را نکرده بود و به همین دلیل بعد از پایان عملیات و اسیر شدن دو نظامی خود وارد عمل شد و کابینه رژیم صهیونیستی سیاست هجومی بی هدفی را در دستور کار خود قرار داد و دچار سردرگمی شد.

* این عملیات بیانگر حمایت و پشتیبانی مردمی گسترده از مقاومت بود که به آن جنبه ای ملی و مردمی بخشید.

* در 16 ژوئیه سال 2008 میلادی، قرارداد مبادله پنج اسیر لبنانی از جمله سمیر قنطار و پنج فلسطینی با اجساد دو نظامی رژیم اسرائیل در مرز انجام شد تا لبنان اولین کشور عربی باشد که پرونده اسیران خود را بسته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها