تحرکات مقدماتی ارتش برای مرحله پس از کاستلو

تحرکات مقدماتی ارتش برای مرحله پس از کاستلو
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 13:22

ارتش سوریه پس از محاصره کامل مناطق شرقی حلب و به دام انداختن تروریست های موجود در این مناطق، با بستن جاده کاستلو - که آخرین گذرگاه امدادرسانی تروریست ها بود - رفته رفته مقدمات عملیات نظامی را مهیا می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از خبرگزاری "اوقات الشام"، ارتش سوریه، تجمع تروریست ها در اردوگاه حندرات و ضهره عبد ربه و محله غربی الزهرا و کفر حمره را زیر آتش گرفته است. این مناطق احتمالا هدف عملیات بعدی ارتش سوریه هستند.
پس از تکمیل حلقه محاصره مناطق اشغال شده و آزادسازی محله بنی زید و منطقه صنعتی لیرمون مشرف بر جاده کاستلو، و تصرف مجمتع جوانان در مجاورت محله شیخ مقصود به دست "نیروهای حفاظت مردمی" کرد، اردوگاه فلسطینی حندرات، در منطقه مرزی شمال شرقی حلب از سه طرف محاصره شد. همزمان منطقه صنعتی "الشقیف"، در تیررس ارتش و منطقه "الجندول" در تیررس نیروهای حفاظت مردمی کرد قرار گرفتند.
کارشناسان نظامی به سایت "الوطن" گفتند که ارتش و متحدانش گزینه های متعددی برای تکمیل عملیات نظامی و تضعیف تروریست ها و واداشتن آنها به تسلیم یا پذیرش آشتی ملی دارند که از آن جمله می توان به تصرف "ضهره عبد ربه" در ورودی شمالی شهر اشاره کرد. با تصرف این منطقه، خطوط امدادرسانی بین حومه شمالی و غربی این استان قطع می شود. این منطقه با حومه ادلب و مرزهای ترکیه هم متصل است.
تصرف منطقه "عبد ربه" نیز به ارتش سوریه امکان می دهد روستای لیرمون و مجتمع کارگاهی صنعتی موجود در آنجا را نیز تحت کنترل بگیرند. همین منطقه مدخل ورود تروریست ها به قسمت غربی محله الزهراست. به این ترتیب ارتش می تواند مدخل ورودی شمالی حلب را ایمن سازی کرده و با پاکسازی "الزهرا"، خود را آماده پیشروی به سمت شهرک "کفر حمره"، پایگاه اصلی تروریست ها و "جبهه فتح الشام" (النصره سابق) کرده سپس حرکت خود را به سمت محور شمالی حلب از طریق "حریتان"، "حیان"، "عندان"، "بیانون"، و تل مصیبین، آخرین پایگاه عناصر مسلح در حومه شمالی (حلب) ادامه دهند. در این بین شهر "اعزاز"، در مرز ترکیه، از این پیشروی استثنا خواهد بود. زیرا شهرک "تل رفعت"، که در تصرف نیروهای حفاظت کرد است، بین اعزاز و ارتش فاصله می اندازد.
به احتمال زیاد – همانطور که کارشناسان نظامی گفته اند – ارتش قصد دارد به جای باز کردن جبهه های جانبی برای تصرف مناطق جدید، دو جبهه "ضهره عبد ربه" و اردوگاه "حندرات" را به طور همزمان باز کرده و حلقه محاصره تروریستهای موجود در حلب را تکمیل کند. برای این منظور ابتدا باید محله های غربی را از تیررس تروریست های موجود در محله "بنی زید" - که تا کنون هزاران غیر نظامی را کشته یا مجروح کرده اند - خارج کند. در این حالت جبهه های "بستان القصر" و "بستان الباشا"، که همچنان جان غیر نظامیان را تهدید می کنند، در اولویت ارتش خواهند بود و ارتش از هر فرصتی برای پاکسازی این دو جبهه و ایمن سازی مناطق اطراف استفاده خواهد کرد.
یک منبع میدانی به "الوطن" گفت که ارتش دیروز بیش از 20 بار مواضع عناصر مسلح در "جمعیه الزهرا"، اردوگاه "حندرات" و "ضهره عبد ربه" را مورد حمله هوایی قرار داد. دو روز قبل نیز تمام مدت، با حملات توپخانه ای و موشکی مواضع عناصر مسلح را در هم کوبیده بود. ارتش پس از این تحرکات مقدماتی، حمله زمینی خود را آغاز خواهد کرد.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها