عربستانی‌ها دربارۀ رابطه با صهیونیست‌ها چه می‌گویند

عربستانی‌ها دربارۀ رابطه با صهیونیست‌ها چه می‌گویند
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 14:48

روزنامه رای الیوم در گزارشی به خشم مردم عربستان درقبال تصمیم آل سعود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد، و تاکید کرد: مردم عربستان این اقدام را خیانت می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رای الیوم در گزارش خود به قلم خالد الجیوسی آورده است: مردم عربستان تاکید می کنند که "عادی سازی روابط با یهودیان خیانت است".

این روزنامه با اشاره به "خشم مداوم مردم عربستان درپی سفر علنی انور عشقی افسر بازنشسته دستگاه اطلاعاتی این کشور به فلسطین اشغالی" در راستای عادی سازی روابط با صهیونیست ها و "طرح درخواست ها برای بازخواست مسئولان این سفر و هشدار درباره تبدیل شدن آن به "یک لکه ننگ" نوشت: مردم عربستان به سرعت خشم و نارضایتی خود را درخصوص قصد کشورشان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز داشتند. فعالان و کاربران عربستانی در شبکه های اجتماعی در اینترنت یاس و ناامیدی خود را از برخورد نکردن حکومت خودشان با کسانی که آنها را "افراد بی خرد" خواندند ابراز داشتند وگفتند که آنها وجهه سرزمین حرمین شریفین را خدشه دار میکنند.

این فعالان از سران سعودی خواستند تا قبل از اینکه زمان از دست برود، فوری وارد عمل شوند زیرا در غیر این صورت، مسئله به "یک لکه ننگ"بر جبین عربستان تبدیل خواهد شد، که ملت های عربی و اسلامی آن را نخواهند بخشید.

سفر علنی اخیر انور عشقی به فلسطین اشغالی واکنش مردم عربستان را به همراه داشت، و باوجود همه توجیه های انورعشقی درباره این سفر، شهروندان عربستان به فعالیت گسترده خود در شبکه اجتماعی تویتر با هشتگی تحت عنوان "عادی سازی روابط با یهودیان خیانت است" ، ادامه داد و در آن "اشتباه" انور عشقی را متذکر شد و چه بسا ملت فلسطین هرگز این "عادی سازی" را از یاد نخواهند برد.

لیندا الخثعمی در تویتر آل سعود را خیانتکار توصیف کرد، که باید آنها را سرنگون کرد.

رائد الحربی دیگر کاربر تویتر نیز صحبت های ملک فیصل را یادآور شد که آرزوی نابودی اسرائیل و نمازگزاردن در مسجد الاقصی را کرده بود.

محمد الغامدی روزنامه نگار نیز نوشت: اگر عادی سازی با یهودیان خیانت است پس ایا این بدان معناست که سران ما خیانتکارانی هستند که کار شرم آوری مرتکب شده اند؟!

ناظران براین باورند که واکنش مداوم مردم عربستان به اقدام حکومت آنها - در تست کردن واکنش جامعه به منظور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی- قابل پیش بینی نبود زیرا مسئولان سعودی پیش بینی می کردند که واکنش ها محدود باشد.

به نوشته رأی الیوم، این ناظران معتقدند که واکنش مردم عربستان فراتر از همه پیش بینی ها بود، اما با این حال باعث نخواهد شد که حکومت "سرزمین حرمین" شریفین از عادی سازی روابطش با رژیم صهیونیستی، به بهانه مبارزه با ایران دست بردارد.

پربیننده ترین خبرها