کشف راه حلی برای درمان دیابت!

کشف راه حلی برای درمان دیابت!
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 15:10

از صد سال پیش واکسن سل وجود داشته، اما امروزه مشخص شده که این واکسن برای درمان دیابت نوع اول و درمان سرطان مثانه نیز کاربرد دارد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اخیرا انجمن دیابت آمریکا، اعلام کرده است که سازمان غذا و داروی آمریکا "اف دی ای" این واکسن را بر روی 150 بیمارمبتلا به دیابت نوع اول آزمایش خواهد کرد.
گفتنی است بدن بیمار دیابتی نوع اول به دلیل اقدام دستگاه ایمنی بدن در تخریب سلولهای تولید کننده انسولین، قند تولید نمی کند، بنابراین سلولهای T موجب بروز مشکلاتی در سلولهای جزایر پانکراس که مسئول تولید انسولین است می شود.
این واکسن با از بین بردن این سلولها، دردرمان دیابت نوع اول موفقیت آمیز بوده است.
تزریق این واکسن برای بیماران مبتلا به دیابت نوع اول منجر به از بین رفتن سلولهایی می شود که مانع ترشح انسولین هستند.
درتجربه پیشین بیماران طی 4 هفته دو بار واکسن سل دریافت کردند، و نتایج بیانگر از بین رفتن خطر سلولهای T و شروع ترشح انسولین در بدن برخی بیماران بود.
"دنیس وستمان"مدیر بخش آزمایشگاه ایموبیولوژی بوستن درباره نتایج این  آزمایش گفت :"درمرحله اول این تجربه به واکنش مهم واکسن سل رسیدیم اما هدف ما ایجاد واکنش درمانی مدت دار بود و بار دیگر این آزمایش را بر روی مبتلایان به دیابت نوع اول طی چندین سال اجرا خواهیم کرد این یک تجربه پیش گیرانه نیست بلکه تلاش برای ایجاد سیستمی توانمند برای درمان بیماریهای پیشرفته است.
این تجربه جدید باید طی سالها و بر روی افراد بین 18 تا 60 سال آزمایش شود وطی 4 هفته دو بار واکنس تزریق شود.و این بیماران در چهار سال بعد و هر سال، یک بار واکسینه شوند اما همه پزشکان دیابت از موفقیت آمیز بودن این درمان مطمئن نیستند.
پرفسور روبرت سوبل متخصص غدد درون ریز می گوید: این گفته که این واکسن برای میلیونها بیمار مبتلا به دیابت نوع اول دارای تاثیر مثبت زیادی است مبالغه آمیز است، اما دوست داریم کاری کنیم تا سلولها حفظ شده، یا بازسازی شوند .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها