ماهی‌گیری تل‌آویو از آب گل‌آلود کودتای ترکیه

ماهی‌گیری تل‌آویو از آب گل‌آلود کودتای ترکیه
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 16:46

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با فرصت طلبی از کودتادی نافرجام در ترکیه در صدد سوق دادن آن در راستای منافع خود برآمده و مدعی شدند نیاز ترکیه پس از کودتای نافرجام به رژیم اسرائیل بیشتر از گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یوسی میلمان" تحلیلگر مسائل امنیتی و اطلاعاتی در روزنامه معاریف رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه 2 تلویزیون این رژیم گفت: روابط آنکار با تل آویو پس از کودتای نافرجام همچنان پایدار می ماند.
وی افزود: بحرانهای خارجی ترکیه با سرکوب کردن کودتا و کودتاچیان حل نمی شود.حتی اگر اردوغان همه دشمنان خود را سرکوب کند.
این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد، بحران میان ترکیه و روسیه برطرف نشده است و تبعات جنگ سوریه همواره گریبان گیر اردوغان است و در روابط وی با ایران نیز دست اندازهایی وجود دارد و از همه مهمتر کردها همچنان از چالشهای اصلی وی به شمار می روند لذا وی در این شرایط که مشکلات او را از هر سو احاطه کرده است به دوستی با اسرائیل نیاز مبرم دارد.
میلمان گفت: نیاز اردوغان به دوستی با اسرائیل پس از کودتای نافرجام بیش از گذشته است به خصوص پس از نقاضای وی از آمریکا برای تحویل فتح الله گولن زیرا وی برای تحقق این خواسته نیازمند میانجیگری اسرائیل است.
این تحلیلگر صهیونیست افزود: با این حال در صورت سرنگونی وی و پیروزی کودتاچیان مسؤولان اسرائیلی لحظه ای برای اردوغان افسوس نمی خورند.

211

پربیننده ترین خبرها