دولت اردوغان گذرنامه ۵۰ هزار نفر را باطل کرد

دولت اردوغان گذرنامه ۵۰ هزار نفر را باطل کرد
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 22:51

دولت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه مقابله با متهمان دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر در این کشور، گذرنامه‌های حدود ۵۰ هزار نفر را باطل و این افراد را ممنوع‌الخروج کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندنت امروز با انتشاری خبری به نقل از «افکان آلا»، وزیر کشور ترکیه، با اعلام باطل شدن گذرنامه 50 هزار شهروند ترکیه نوشت: تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر در ارتباط با کودتای نافرجام دستگیر شده‌اند و تحقیقات بر روی هزاران نفر دیگر از کارمندان دولت ادامه دارد.
از سوی دیگر، پس از اعلام این خبر که رئیس‌جمهوری ترکیه دستور داده‌است تغییراتی در ساختار نیروهای نظامی ایجاد شود، روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از اخراج نزدیک به ۱۴۰۰ نفر دیگر از نظامیان این کشور از ارتش خبر داد.
در همین حال گزارش شده که شایعه وقوع یک کودتای دیگر باعث شده‌است که حدود 7 هزار نظامی ترکیه به منظور دفاع از پایگاه هوایی استراتژیک اینجیرلیک در جنوب ترکیه، این پایگاه را در محاصره خود قراردهند.
کودتای نافرجام اخیر در ترکیه ۲۴۶ کشته و ۲۱۸۵ زخمی برجای گذاشت و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، رقیب سیاسی خود فتح‌الله گولن را که مقیم آمریکا است، متهم به دست داشتن در این کودتا کرده و گولن نیز این اتهام‌ها را رد کرده‌است.
رجب طیب اردوغان، دیروز، شنبه، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «آ-خبر» ترکیه، فتح‌الله گولن را متهم کرد که «آلت دست» یک «مغز متفکر» پشت صحنه است.
اردوغان توضیح بیشتری در مورد این «مغز متفکر» نداد اما وی پیش از این بارها از اصطلاح «مغز متفکر» برای اشاره به قدرت‌های غربی و به‌ویژه ایالات متحده استفاده کرده‌است.
211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها