جهان هر 48 ساعت منتظر حمله‌ای از داعش!

جهان هر 48 ساعت منتظر حمله‌ای از داعش!
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 13:58

یک مرکز بین المللی تحقیقات تروریسم هشدار داد که جهان هر 48 ساعت شاهد یک اقدام تروریستی گروه داعش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در گزارش مرکز تحقیقات تروریسم "انتل سنتر" در واشنگتن آمده است: جهان شاهد اقدامات جنایتکارانه زیادی است که این اقدامات یا مستقیما از طرف گروه داعش صورت می گیرد یا از سوی کسانی است که از این گروه تروریستی الهام می گیرند.

این اقدامات جنایتکارانه با میانگین هر 48 ساعت یک اقدام در شهرهای واقع در خارج از مناطق درگیری در عراق و سوریه و لیبی و صحرای سینای مصر روی می دهد.

براساس این گزارش، حملاتی را که مرکز انتل سنتر از ماه ژوئن زیر نظر داشته است، در محدوده ای گسترده از ترکیه تا اندونزی و از آمریکا تا اندونزی بوقوع پیوسته است.

به نوشته سایت "سی ان ان"، این گزارش خاطرنشان می کند که بیش از نیمی از اقدامات جنایتکارانه علیه شهرهایی روی داده است که در مناطقی قرار دارند که معمولا مورد تهدید تروریستی نیستد.

براساس این گزارش، موج این حملات جنایتکارانه باعث خشم در اروپا و تاثیر منفی بر اعتماد مردم به دولت ها و توانایی آنها در شناسایی و خنثی سازی اینگونه حملات شده است.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در عراق، در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و همپیمانان آنها در منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها