مقام معظم رهبری:

آمریکایی‌ها درظاهر وعده می‌دهند، درعمل توطئه می‌کنند

آمریکایی‌ها درظاهر وعده می‌دهند، درعمل توطئه می‌کنند
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 14:39

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: من سال گذشته هم گفتم برجام برای ما یک نمونه و تجربه خواهد بود/ حالا معلوم شد که آمریکایی‌ها در عمل چه می‌کنند؛ در ظاهر وعده می‌دهند اما در عمل توطئه می‌کنند. این آمریکاست/ تجربه‌ی برجام به ما نشان داد در هیچ مسئله‌ای نمی‌توان مثل یک طرف مورد اعتماد با آمریکا #مذاکره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رهبر انقلاب، صبح امروز (دوشنبه) در دیدار اقشار مختلف مردم خاطرنشان کردند: گاهی دشمنان موانعی ایجاد می‌کنند که عاقلانه است موانع را با تدبیر برطرف کنیم اما نباید به او اعتماد کرد؛ نمونه‌اش برجام که مسئولانی که از اول در #مذاکرات بودند می‌گویند آمریکا نقض عهد کرده/ ۶ ماه از برجام گذشته و هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم نداشته. #برجام برای برداشتن #تحریم بود که برداشته نشده.

* در مسائل منطقه مذاکره با آمریکا سم مهلکی است / در مذاکره از شما امتیاز می‌گیرند و به شما هیچ نمی‌دهند

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اینکه می‌گوییم با آمریکا نمی‌شود #مذاکره کنیم، برای تجربه‌ی برجام است. در #مسائل_منطقه مذاکره با آمریکا سم مهلکی است/ باید راه خودمان را برویم، بگذارید دشمن دنبال شما بدود/ مذاکره شما را از راه صحیح #منحرف می‌کند. از شما امتیاز می‌گیرند و به شما هیچ نمی‌دهند. زورگویی و استکبار جهانی یعنی همین..

* دشمنی آمریکا منحصر به جمهوری اسلامی نیست
رهبر انقلاب تأکید کردند: دشمنی آمریکا منحصر به جمهوری اسلامی نیست، در قضایای اخیر ترکیه اتهامی قوی وجود دارد که کودتا با تدارک آمریکایی‌ها انجام شده؛ اگر این مسئله ثابت شود، رسوایی بزرگی برای آمریکاست/ ترکیه متحد منطقه‌ای آمریکا بود، اما آمریکایی‌ها با اسلام و گرایش اسلامی مخالفند؛ بنابراین در ترکیه نیز که گرایش‌های اسلامی وجود دارد، کودتا به راه می‌اندازند.
* علنی کردن ارتباطات دولت سعودی با رژیم صهیونیستی، خنجری بر پشت امت اسلامی بود
رهبری در خصوص علنی شدن روابط عربستان با رژیم اشغالگر قدس فرمودند: علنی کردن ارتباطات دولت سعودی با رژیم صهیونیستی، خنجری بر پشت امت اسلامی بود/ تجاوز به یمن و بمباران بی‌وقفه‌ی «خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس» و کودک‌کشی مستمر، جرم بزرگ دیگر دولت سعودی است/ امروز دولت سعودی در دست افراد نابخرد است اما تحلیل دقیق مسائل نشان می‌دهد که دست آمریکا در تمام این قضایا وجود دارد.

* به مسئولین گفته‌ام وقتی جنس قاچاق پیدا می‌کنید، جلوی همه آتش بزنید

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: کارِ #کارگر_ایرانی را ترویج کنید/ به مسئولین گفته‌ام وقتی جنس #قاچاق پیدا می‌کنید این جنس را جلوی همه #آتش_بزنید/ بنده به #معیشت_مردم خیلی فکر می‌کنم و دغدغه‌مندم؛ هر چه بررسی می‌کنم راه حلی جز تکیه به مسائل داخلی ندارد/ اینکه هی تُجّار خارجی بیایند تاکنون بی‌نتیجه بوده. اگر کاری هم بکنند در جهت تسلط بر بازار است که به ضرر ماست.

 

پربیننده ترین خبرها