تخریب مسجدی تاریخی در تعز به دست مزدوران عربستان+عکس

تخریب مسجدی تاریخی در تعز به دست مزدوران عربستان+عکس
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 19:55

العالم ـ برخی تروریست های وابسته به جریان سلفی در یمن، مسجدی متعلق به سده شانزدهم در استان تعز یمن که مقام یکی از شیوخ صوفیه را نیز دربرمی گیرد، ویران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری فرانس پرس به نقل از یک مسؤول محلی تعز نوشت: گروهی از عناصر مسلح به سرکردگی یک سلفی به نام ابوالعباس، مسجد شیخ عبدالهادی السودی یکی از معروفترین اولیایِ صالح در یمن را منفجر کردند.

این اقدام تروریست های سلفی باعث شده تا کمیته عمومی آثار تاریخی و موزه های یمن، تخریب مسجد و مقام و قبه شیخ السویدی را محکوم کند.

کمیته عمومی آثار تاریخی و موزه های یمن در بیانیه ای اعلام کرد که گنبد مسجد شیخ عبدالهادی السودی از بزرگترین گنبد های مساجد یمن به شمارمی آید و تاریخ آن به دوران دولت طاهری در این کشور باز می گردد.

چند روز است که ارتش یمن و کمیته های مردمی، شهر تعز را که تحت سیطره شماری از مزدوران سعودی، شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن و برخی گروههای مسلح هم پیمان آنهاست، تحت محاصره درآورده اند.

بنا به برخی آمارهای منابع یمنی، مزدوران سعودی و شبه نظامیان منصورهادی از ابتدای حملات تجاوزکارانه به یمن، تاکنون بیش از 15 گنبد و مسجد تاریخی در کشور را ویران کرده اند و آسیب های بسیار زیادی به زیرساخت های این کشور اسلامی وارد کرده اند.

تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن به سرکردگی عربستان از تاریخ ششم فروردین 94 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد. 

210-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها