ارتباط کودتای ترکیه با فیلم های هالیوودی از نظرگولن

ارتباط کودتای ترکیه با فیلم های هالیوودی از نظرگولن
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 22:01

العالم - "فتح‌الله گولن"، منتقد سرشناس دولت ترکیه که آنکارا وی را به طراحی و دست داشتن در کودتای اخیر این کشور متهم می‌کند، گفت: کودتای ترکیه شبیه یک فیلم هالیوودی بود که اگر یک دهم اتهامات وارده ثابت شود، تسلیم می‌شوم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روحانی ترک در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: من همواره مخالف کودتا بوده‌ام و افرادی را که  علیه دمکراسی، آزادی و جمهوری کودتا می‌کنند، لعنت می‌کنم.

گولن اظهار داشت: «اگر در این تحقیقات مدرکی دال بر صحبت من با فردی درباره کودتا وجود داشت، یا تماس تلفنی دراین باره بود و اگر یک دهم این اتهام ها درست باشد، من گردنم را کج می‌کنم و می‌گویم آنها راست می‌گویند، بگذارید از شر من خلاص شوند، بگذارید من را اعدام کنند.»

گولن مکررا ادعای دولت آنکارا در نقش مستقیم حامیانش در کودتا علیه اردوغان را رد و عنوان کرد: برخی این سناریو را طراحی کردند، برخی دیگر هم از این طرح استقبال کردند و عده ای نیز این امر رهبری کردند.

وی ادامه داد: «این سناریو بیشتر شبیه یک "فیلم هالیوودی" است، تا یک کودتای نظامی؛ حتی بیشتر شبیه یک "سناریوی" طراحی شده است؛ از مشاهدات می‌توان فهمید که دولت آنکارا زمینه را برای چیزی که برنامه ریزی کرده، فراهم نموده بود».

این متحد قدیمی اردوغان که اکنون به اولین دشمنش تبدیل شده است، در پیامی به اردوغان گفت: «من تنها دعا می‌کنم که با این همه گناهانی که مرتکب می‌شوی در درگاه حق حاضر نشوی».

210-202-9

پربیننده ترین خبرها