عربستان، پشت پردۀ دیدار عباس و رجوی

عربستان، پشت پردۀ دیدار عباس و رجوی
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 23:08

العالم - یک مقام فلسطینی گفت: دیدار روز شنبۀ "محمود عباس" رییس حکومت خودگردان فلسطین و "مریم رجوی" سرکرده گروهک تروریستی منافقین در پاریس بنا به خواست مقام های سعودی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای المصدر نوشت: عربستان به صورت فعال برای کنفرانس گروهک منافقین در پاریس تبلیغ می کرد و علاوه بر هیأت های اروپایی و آمریکایی که عده ای از آنها نمایندگان پارلمان بودند، "ترکی فیصل" رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان را به این کنفرانس فرستاد.
این مسئول فلسطینی که المصدر به نام وی اشاره نکرده، تاکید نمود که عربستان از فلسطین خواست که در این کنفرانس شرکت کند؛ از این رو یک هیأت رسمی فلسطینی در آن حاضر شد و بعد هم از محمود عباس خواسته شد که با مریم رجوی دیدار کند.
نشریۀ رأی الیوم چاپ لندن نیز در سرمقالۀ امروز خود با اشاره به این موضوع نوشت: «دیدار محمود عباس با مریم رجوی، نه تنها حمایت معنوی و سیاسی چشمگیری برای مخالفان ایرانی به شمار می آید، بلکه ثابت می کند که تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش "فتح" که توسط عباس اداره می شوند، به جبهۀ سعودی علیه ایران ملحق شده اند؛ یعنی از یک پایگاه به پایگاه مقابل و معاند منتقل شده اند که این اقدام با اصل بی طرفی و دور نگه داشتن قضیۀ فلسطین از اختلافات و محورمداری ها منافات دارد».

202-201-9
 

پربیننده ترین خبرها