همکاری"اسرائیل" و عربستان برای ضربه زدن به ایران و سوریه

همکاری
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 10:21

العالم - رژیم اسرائیل و عربستان درپی تشکیل ائتلافی منطقه ای برای ضربه زدن به ایران و تجزیه سوریه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در گزارشی به قلم " زهیراندراوس " نوشت : انتشار مکرر اخبار همکاری تل آویو و ریاض یا سفرهای محرمانۀ متقابل مقام های اسرائیلی و سعودی به امری عادی تبدیل شده است زیرا این دو طرف می خواهند روابط پنهان خود را آرام آرام به روابط علنی تبدیل کنند و اسرائیل و عربستان روابط دوجانبه خود را با ادعای تأمین منافع مشترک و گره خوردن سرنوشت آنها به همدیگر برای مقابله با خطرات منطقه ای خصوصاً خطر گسترش نفوذ ایران در منطقه توجیه می کنند.
با توجه به مطالب فوق؛ دور از انتظار نیست که "اِرِل مارگالیت" عضو فراکسیون کار کنست (پارلمان اسرائیل) دیروزدوشنبه می گوید:" شرکت های اسرائیلی به شرکت آرامکو عربستان برای مقابله با حملات سایبری ایران کمک کرده اند".
مارگالیت گفت: اسرائیل با برخی از کشورهای منطقه منافع مشترک در امور اقتصادی و امنیتی دارد.
اظهارات مارگالیت نشان می دهد که سیاستمداران اسرائیل درپی تشکیل ائتلافی منطقه ای با مشارکت عربستان و چند کشور دیگر هستند. 
اسرائیل با تشکیل ائتلاف منطقه ای درپی بررسی مسائلی همچون شهرک ها، قدس اشغالی، مرزها و آوارگان فلسطینی نیست بلکه بررسی مسائل مقابله با ایران خصوصاً در زمینه سایبری و ساخت بندر مشترک با کشورهای عربی است.
مارگالیت که طرح تشکیل ائتلاف منطقه ای را ارائه کرده است، می گوید که این طرح هفته کنونی به برخی از کشورهای عربی پیشنهاد خواهد شد ولی اسامی این کشورها را فاش نکرد.
طرح تشکیل ائتلاف منطقه ای مبتنی بر این اصل است که "دشمن دشمنم شاید متحد من باشد".
مارگالیت می افزاید: طرح ائتلاف منطقه ای منافع اسرائیل و کشورهای منطقه همچنین خطرات مشترک آنها را خصوصاً افزایش احتمالی قدرت اقتصادی ایران در نظر گرفته است و پیشنهادهائی نیز برای دفع این خطرات ارائه کرده است. 
رسانه های اسرائیل نیز اعلام می کنند که طرح تشکیل ائتلاف منطقه ای شامل بند تجزیه سوریه به 5 کشور از جمله کشورهای کُرد ، دروزی و سُنی نیز می شود.  
از میان برداشتن محور ایران – حزب الله ، راه اندازی نظام جنگ الکترونیک و توسعه روابط اقتصادی ، تجاری ، تکنولوژیک و کشاورزی بین کشورهای عضو ائتلاف منطقه ای نیز جزء این طرح است.
سند طرح تشکیل ائتلاف منطقه ای اصولاً به زبان عربی نوشته شده سپس به زبان عبری ترجمه شده است. مارگالیت می گوید " با اعراب باید به زبان خودشان حرف زد و چرا بنیامین نتانیاهو تاکنون چنین کاری را نکرده و به آنها نگفته است که مناقشه اسرائیل و اعراب قابل حل است. اگر ما منتظر اقدام نتانیاهو باشیم ، به زودی شاهد آغاز جنگی دیگر خواهیم بود لذا اسرائیل هم اکنون به انقلابی سیاسی ضد نتانیاهو نیاز دارد."

214-9

پربیننده ترین خبرها