"چشم شاهین اسرائیل" مردم دبی را دید می‌زند

سه شنبه 12 مرداد 1395 - 14:01

حاکمان دبی و ابو ظبی با همکاری شرکت های امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی زندگی مردم خود را بیش از پیش زیر نظر می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، "روری دوناگی"، در پایگاه "میدل ایست آی" فاش کرد که حاکم ابوظبی افرادی را برای جاسوسی از مردم امارات اجیر کرده است و به جاسوسان خود پول های کلان می دهد.

دوناگی در گزارش خود نوشت: "امارات یک تیم کارشناسی کامپیوتر از کشورهای مختلف استخدام کرده است تا کارآیی سیستم کنترل ارتباطات اینترنتی مردم ابوظبی و دبی را ارتقاء ببخشند".
"سیمونه مارگاریتلی"، کارشناس امنیتی ایتالیایی، که به تازگی به دبی سفر کرده است، سیستم کنترل ارتباطات اینترنتی دبی را " بسیار پیچیده " دانست.
مارگاریتلی کارشناس امنیت ارتباطات بی سیم است و در شهر رم زندگی می کند. او با شرکت (Zimperium) در سان فرانسیسکو و مرکز (BetterCap) که ارتباطات اینترنتی را کنترل می کند، همکاری دارد. 

امارات قصد داشت وی را برای ارتقای سیستم کنترل ارتباطات اینترنتی ابوظبی و دبی استخدام کند.
مارگاریتلی می گوید: "یکی از کارمندان ایتالیایی شرکت امنیت ارتباطات (Verint Systems) در نیویورک که نیمی از 2 هزار و 800 کارمند اصلی اش در اسرائیل فعالیت می کنند، روز 3 ژوییه با من برای کار کردن در امارات تماس گرفت".
مارگاریتلی افزود: "امارات یک ایمیل به شرکت ورینت سیستم فرستاد و از این شرکت خواست که "یک واحد تحقیقات و توسعه" را که یکی از پیشرفته ترین واحدهای امنیت سایبری است، برای سرویس امنیتی امارات راه اندازی کند.
این کارشناس ایتالیایی اعلام کرد: "امارات می خواهد از همه افرادی که در ابوظبی و دبی زندگی می کنند، حتی در مراکز خرید و فرودگاه ها جاسوسی کند. سیستم کنترل ارتباطات اینترنتی این شهر نیز از توانایی شناسایی و تغییر محتوای ارتباطات برخوردار است".   
مارگاریتلی گفت که مسئولان اماراتی ابتدا حقوق ماهانۀ معاف از مالیات به ارزش 15 هزار دلار همراه با یک واحد مسکونی و مزایای دیگر به من پیشنهاد کردند که این حقوق سپس به 20 هزار دلار افزایش یافت. آن ها آماده افزایش این مبلغ نیز بودند ولی من قبول نکردم و سرانجام روز 25 ژوئیه امارات را ترک کردم.  

همکاری سایبری امارات و اسرائیل

پایگاه خبری میدل ایست آی درباره همکاری سایبری امارات و اسرائیل نوشت: "امارات با سیستم کنترل بسیار پیشرفتۀ چشم شاهین، توانایی کنترل سایبری خود را افزایش داده است. این سیستم توسط یک اسرائیلی به نام ماتی کوخاوی راه اندازی شده است و مدیریت می شود".
همکاری سایبری امارات و اسرائیل گوشه ای از روابط حسنه دو طرف است. این در حالیست که آن ها رابطه دیپلماتیک رسمی با همدیگر ندارند.
سخنگوی مرکز حقوقی " حریم شخصی " که دفترش در لندن است، می گوید : "سیستم کنترل در امارات بسیار وحشتناک است".

214-220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها