اطلاعات مهم وزیر دفاع عراق دربارۀ ماجرای سقوط موصل

اطلاعات مهم وزیر دفاع عراق دربارۀ ماجرای سقوط موصل
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 19:04

وزیر دفاع عراق اطلاعاتی دربارۀ چگونگی سیطرۀ داعش بر شهر موصل در اختیار دارد، که تاکنون فاش نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، "علی البدیری" عضو فراکسیون "جبهه اصلاح" در مجلس نمایندگان عراق روز سه شنبه اعلام کرد: خالد العبیدی وزیر دفاع عراق به گروهی از نمایندگان گفته است که اطلاعاتی درباره چگونگی سقوط شهر موصل به دست داعش و چگونگی سیطرۀ این گروه تروریستی بر استان های غربی در دست دارد.
البدیری به شبکۀ السومریه گفت: العبیدی پیش از جلسۀ استیضاح در مجلس، در دیدار با گروهی از نمایندگان که من یکی از آنها بودم، اطلاعاتی را درباره مسائل دوران دولت قبلی بیان کرد و گفت که واقعیت ها و مدارکی دربارۀ نحوۀ سیطرۀ داعش بر موصل و استان های غربی در دست دارد که آمادۀ فاش کردن این واقعیت ها است.
البدیری افزود : نمایندگان مجلس خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی برای تحقیق درباره اتهاماتی هستند که العبیدی به سلیم الجبوری رئیس مجلس و برخی از نمایندگان وارد کرده است .
عضو فراکسیون جبهه اصلاح گفت: اگر مجلس نمایندگان عراق کمیته ای برای تحقیق درباره صحت و سقم این اتهامات تشکیل دهد ، این کمیته کاری از پیش نخواهد برد زیرا اعضای کمیته در تهیه گزارش نهایی احتمالاً براساس گرایش های حزبی و سیاسی خود رفتار خواهند کرد. 
العبیدی دیروز (دوشنبه) در جلسۀ استیضاح خود در مجلس نمایندگان، الجبوری را به کسب منافع شخصی از طریق انعقاد قراردادهای تسلیحاتی متهم کرد، و چند نماینده را نیز به دست داشتن در پرونده های فساد مالی کلان متهم کرد .

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها