حمایت یمنی‌ها از توافق انصارالله با حزب کنگره مردمی + ویدیو

سه شنبه 12 مرداد 1395 - 20:13

یمن (العالم) - دهها هزار نفر از مردم یمن در صنعا پایتخت این کشور در تایید توافق سیاسی میان انصارالله و "حزب کنگره مردمی یمن" برای تشکیل شورای سیاسی اداره کشور تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه "العالم"، شرکت کنندگان در این تجمع تاکید کردند که توافق سیاسی و تشکیل شورای عالی مدیریت یمن از سوی انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به ریاست "علی عبدالله صالح"، رییس جمهور پیشین این کشور، باعث تقویت وحدت ملی و تقویت جبهه داخلی می شود.
"محمد علی الحوثی" رییس شورای عالی انقلاب در سخنانی در این تجمع گسترده، بازنویسی قانون اساسی متناسب با نتایج گفت و گوی ملی را از شورای سیاسی عالی یمن خواستار شد.
وی خاطرنشان کرد: تصمیم ما بر اساس منافع ملی و ملت بوده و تحت تاثیر باج خواهی و توطئه ها قرار نخواهیم گرفت.  
"شمسان ابو نشطان" از شیوخ قبایل یمن درمصاحبه با خبرنگار العالم تصریح کرد: این تجمع عظیم انسانی پیامی به تمام دنیاست تا بدانند چه کسانی در یمن مشروعیت و حق تصمیم گیری دارند.
ضیف الله رسام از شیوخ قبیله ای یمن نیز در مصاحبه با العالم خاطرنشان کرد، مخالفان این توافق سیاسی در واقع افرادی هستند که تجاوزگری را تایید می کنند و کسی که تجاوزگری را تایید کند اصلا یمنی نیست به همین دلیل حقی در یمن نداشته، شهروند محسوب نشده و حق ندارد به نام یمن سخن بگوید.     
شرکت کنندگان در این تجمع عظیم درباره اهمیت این توافق سیاسی گفتند: این اقدام اولین قدم برای فعال سازی نقش موسسات نظام و تقویت ثبات کشور و بهترین راه خروج از رنج هایی است که مردم به خاطر تجاوز عربستان سعودی به یمن متحمل شده اند.   

یک فعال زن یمنی در این تجمع اظهار داشت: آمده ایم تا به ملت یمن به خاطر این تصمیم حکیمانه و صادقانه تبریک بگوییم. می خواهیم به متجاوزان سعودی بگوییم ما ایستاده ایم ومی خواهیم سرنوشت مان را خودمان تعیین کنیم.
دیگر شرکت کننده زن یمنی گفت: آمده ایم قدرت عظیم یمن به عنوان قلب تپنده جهان عرب را به این دشمن نشان دهیم.    
شرکت کنندگان در تجمع گسترده، حمایتشان را از ارتش و کمیته های مردمی دفاع از یمن علیه متجاوزان و مزدوران بیگانان اعلام کردند.  
آنان گفتند اهمیت این توافق سیاسی آن است که کاملا یمنی بوده و در پاسخ به متجاوزان، در صنعا امضا شده است.  

به دنبال تشکیل شورای عالی مدیریت یمن از سوی انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به ریاست "علی عبدالله صالح"، رییس جمهور پیشین یمن، هیئت مزدوران آل سعود (تیم وابسته به عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی وفراری یمن) اعلام کرد که گفت و گو های جاری صلح در کویت را ترک می‌کند. 

علی عبد الله صالح شخصا در مراسم امضای این توافق در صنعا حضور یافته بود. این توافق شامل تشکیل شورای سیاسی عالی متشکل از 10 عضو کنگره سراسری مردمی و انصار الله و هم پیمانان شان بوده و هدف از آن تلاش مشترک برای مقابله با ائتلاف عربی وابسته به آل سعود و اداره امور کشور در زمینه های امنیتی، اقتصادی، اداری، اجتماعی، سیاسی، نظامی و غیره است.  

206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها