هکر معروف سعودی؛

ایران با «العالم» رسانه‌های منطقه را هدایت می‌کند

ایران با «العالم» رسانه‌های منطقه را هدایت می‌کند
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 21:55

«ببر عربستان» که رسانه های سعودی او را «متخصص هک کردن پایگاه های ایران و همپیمانانش در منطقه» معرفی می کنند، اطلاعات مهمی دربارۀ فعالیت رسانه ای ایران به ویژه شبکه العالم در منطقه افشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از خبرگزاری مهر، «ببر عربستان» که رسانه های سعودی او را «متخصص هک کردن پایگاه های ایران و همپیمانانش در منطقه» معرفی می کنند، اطلاعات مهمی دربارۀ فعالیت رسانه ای و سایبری ایران به ویژه تأثیر شبکۀ «العالم» در منطقه افشا کرد.
بر اساس این گزارش یک هکر سعودی که لقب «ببر عربستان» را برای خود برگزیده است، گفتگویی با روزنامۀ «الوطن» عربستان انجام داد تا فعالیت های رسانه ای و سایبری جمهوری اسلامی ایران در منطقه را دستاویزی برای حمله به ایران وسندی بر اقدامات ضد سعودی این کشور جلوه دهد اما از خلال این گفتگو، نکات قابل تأملی دربارۀ ارتش سایبری و رسانه ای ایران قابل دریافت است.
نقش «شبکۀ العالم» در جهت دهی رسانه های منطقه«ببر عربستان» با اشاره به «شیوه های کار رسانه ای ایران و هم پیمانانش» و «جنگ روانی آنان علیه عربستان» گفت: «ایران شبکه های ماهواره ای زیادی در کشورهای منطقه دارد». اومدعی شد که کارکرد این شبکه ها «جنگ روانی علیه عربستان» است.
وی همچنین با بیان اینکه «ایران شمار زیادی خبرگزاری و پایگاه خبری به تمام زبان های دنیا در اختیار دارد»، تأکید کرد: «البته بسیار سخت است که مخاطبان به وابستگی این رسانه ها به ایران پی ببرند».
نمونه ای که «ببر عربستان» برای نشان دادن ابعاد تأثیرگذاری رسانه های ایران ذکر کرد، نقش «شبکۀ العالم» در تعیین رویکرد رسانه های وابسته به جریانات سیاسی مهم در منطقه بود. او در این باره گفت: با دنبال کردن روزنامۀ «جریان آزاد» لبنان، وابسته به سرلشکر «عماد عون» پی بردم که تمام اخبار آن از شبکۀ العالم گرفته می شود.
باید اشاره شود که «جریان آزاد» لبنان یکی از تأثیرگذارترین جریان های سیاسی لبنان است و «سرلشکر میشل عون» رهبر این جریان از نامزدهای جدی تصدی پُست ریاست جمهوری لبنان به شمار می آید.
ارتش سایبری ایران هکر سعودی دربارۀ ارتش سایبری ایران هم گفت: ایران از سال ۲۰۰۶ مجموعه ای با نام ارتش سایبری ایران تشکیل داده است. او مدعی شد که بر اساس اطلاعات سازمان سیا بودجۀ سالانۀ این ارتش ۷۶ میلیون دلار است.
«ببر عربستان» دربارۀ گسترۀ فعالیت این ارتش نیز مدعی شد: تهران، لبنان، اهواز، قم، مشهد، بغداد، ناصریه، دمشق و لاذقیه از جمله مهم ترین شهرهایی هستند که پایگاه فعالیت های سایبری ایران محسوب می شوند.
* ایران با شبکه های اجتماعی طرفداران عربستان را جذب خود می کند
«ببر عربستان» یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای را که به شکل گسترده از سوی ایران مورد استفاده قرار می گیرد، شبکه های اجتماعی دانست. او با اشاره به فعالیت های سایبری ایران برای تأثیرگذاری بر شخصیت های مخالف ایران و جبهۀ مقاومت گفت: ایران توانسته است شماری از شخصیت های رسانه ای و سیاسی جهان عرب را به سوی خود جذب کند و از آنان برای حمله به عربستان سعودی بهره گیرد. ایران به شکل ویژه این پروژه را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال می کند.
او افزود که برخی از فعالان «انقلاب سوریه» و شماری از روزنامه نگاران جهان عرب در زمرۀ کسانی هستند که ایران با جذبشان توانسته است آنان را به نیروهای خود در راه اجرای پروژه اش تبدیل کند.

اذعان ناخواسته به قدرت رسانه ای و سایبری ایران در منطقه اگر چه گفتگوی روزنامۀ «الوطن» عربستان با هکر شناخته شدۀ سعودی «فحشنامه ای» سراسر آکنده از «اتهامات دروغین» علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهۀ مقاومت در منطقه است اما خوانش دقیق زوایای این گفتگو – که در بالا بخش هایی از آن آمد – مخاطبان آن را به این برداشت می رساند که رژیم سعودی به ویژه مزدوران رسانه ای و سایبری آن به خوبی از قدرت، گستردگی و تأثیرگذاری رسانه ای ایران در منطقه آگاهی دارند و از آن به هراس افتاده اند. آنان به خوبی دریافته اند که مردم حقیقت جوی منطقه از دروغ پردازی ها و خیانت ورزی های رسانه های پر شمار و ثروتمند وابسته به آل سعود به ستوه آمده اند و نگاهشان به سوی روزنه های نوری دوخته شده است که از سوی رسانه هایی چون شبکۀ العالم در سپهر تاریک رسانه ای این روزهای جهان عرب تابیدن گرفته است. آنان دقیقاً به همین دلیل با انتشار گاه و بی گاه فحشنامه هایی چون این تلاش می کنند واقعیت ها را واژگون جلوه دهند تا به تصور خود راه را ب پرتو افکنی رسانه های محور مقاومت ببندند اما چنین اقداماتی  - آنگونه که از نظر گذشت – در واقع نتیجۀ عکس به بار می آورد و اذعانی ناخواسته به واقعیت هایی است که می خواهند آن را پنهان کنند.

پربیننده ترین خبرها