روسیه: آمریکا خواستار توقف نبرد علیه تروریست‌ها شده

روسیه: آمریکا خواستار توقف نبرد علیه تروریست‌ها شده
چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 08:25

معاون وزیر امورخارجۀ روسیه با اشاره به درخواست آمریکا برای توقف عملیات علیه تروریستها گفت، آمریکا برای فرایند جداسازی تروریستها از مخالفان میانه‌رو در سوریه آماده نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگی ریابکوف" اظهار داشت:  دولت سوریه تروریست‌ها را از مخالفان میانه‌رو و شهروندان جدا کرده است، ولی واشنگتن آمادۀ این کار نیست و با وجود وعده‌های اعلام شده، در ماه‌های گذشته هم تصمیمی برای انجام این کار نداشته است.
وی در مصاحبه با خبرگزاری "نووستی" افزود: تا زمانی که واشنگتن مطالبات جدیدی علاوه بر توافق‌های انجام گرفته داشته باشد، نمی‌توان از شراکت و همکاری واقعی بین روسیه و آمریکا در سوریه سخن گفت.
ریابکوف تأکید کرد: آمریکا بعد از هر دور مذاکرات محرمانه و رسیدن به توافق‌های مشخص، مطالبات جدید و بیشتری را مطرح می‌کند که این امر باعث ضربه زدن به توازن و ممانعت از پیشرفت‌ها می‌شود.
معاون وزیرامورخارجۀ روسیه اظهار داشت: هنگامی‌که عملیات حلب آغاز شد، روسیه قبل از هر چیز از آمریکا دعوت به همکاری کرد، و این دعوت همچنان پابرجا است.
ریابکوف تأکید کرد: دعوت ما برای همکاری همچنان پابرجا است. ما از همه قدرت‌هایی که تمایل دارند اوضاع اهالی حلب بهبود یابد، به این عملیات بپیوندند. ما از آمریکایی‌ها دعوت کردیم.
ریابکوف خاطرنشان کرد که مسکو مواضع دوستان آمریکایی درباره فعالیتهای روسیه در سوریه را بسیار ناپسند می‌داند.
وی با این حال تأکید کرد که ارتباط (با آمریکا درباره سوریه) از کانال‌های مختلف همچنان ادامه دارد، و وزارت امورخارجه و دفاع روسیه در این امر مشارکت دارند.
ریابکوف اظهار داشت: آمریکا فورا پس از حاصل شدن پیشرفت ملموس در نبرد علیه تروریسم در سوریه، خواستار توقف این نبرد شده است.
وی افزود: به محض آنکه دولت سوریه و نیروهای مسلح این کشور با پشتیبانی ما پیشرفت ملموسی در نبرد علیه تروریستها در این کشور محقق کردند، آمریکایی‌ها به فریبکاری‌های ممنوع روی آوردند، و خواستار توقف عملی مبارزه علیه تروریستها شدند.
ریابکوف همچنین آمریکا را به سرپوش گذاشتن بر اقدامات گروه های مسلح در سوریه متهم کرد.

پربیننده ترین خبرها